Namn på flygbiljetten

8 maj 2021 15:44
Visningar: 404
Jag har bokat ett flyg med brussels airlines till Gambia med mitt tilltalsnamn och efternamn
I passet har jag två förnamn och tilltalsnamnet står som förnamn nummer två. Kommer detta bli ett problem?
10 maj 2021 11:49
Jag har bara varit med om att det strulat med resor till USA. Dock ska det ju namnet på biljetten alltid vara identiskt med det i passet, små misstag brukar vara OK (i min erfarenhet) men om det saknas ett helt namn kanske det blir strul.

Slå en ärta till Brussels Airlines och kolla!
10 maj 2021 15:55
Det kommer gå bra, men ta för vana att boka i det namn som står först. Det är enklare för alla som tittar på ditt pass och biljett, tilltalsnamn är irrelevant när man reser.
Medlemmen har tagit bort svaret
10 maj 2021 17:05
Citerat från Worldofmarie:
Det kommer gå bra, men ta för vana att boka i det namn som står först. Det är enklare för alla som tittar på ditt pass och biljett, tilltalsnamn är irrelevant när man reser.
Mitt flyg har blivit avbokad utav flygbolaget men Bravofly har inte hört av sig och när jag har försökt nå de är det helt omöjligt. Dåligt service.
Nu har jag bokat nya biljetter med mytrip och fått ett så kallade resedokument är detta min flygbiljett?
Den här gången har jag varit super noga med våra namn men min sons namn står bara första förnamnet och efternamnet på det här resedokumentet.
11 maj 2021 15:36
Citerat från Saragonzalez:
Citerat från Worldofmarie:
Det kommer gå bra, men ta för vana att boka i det namn som står först. Det är enklare för alla som tittar på ditt pass och biljett, tilltalsnamn är irrelevant när man reser.
Mitt flyg har blivit avbokad utav flygbolaget men Bravofly har inte hört av sig och när jag har försökt nå de är det helt omöjligt. Dåligt service.
Nu har jag bokat nya biljetter med mytrip och fått ett så kallade resedokument är detta min flygbiljett?
Den här gången har jag varit super noga med våra namn men min sons namn står bara första förnamnet och efternamnet på det här resedokumentet.
Din flygbiljett är ditt e-ticketnummer. Om du inte har detta, be om det!