Någon som ska resa till Sydkorea i sommar?

30 mars 2018 20:32
Visningar: 317
Hej. Har tänkt resa till Sydkorea mellan 20/6-12/7 2018. Undrar bara om något annan har planerat att åka dit runt de datumen? Är främst intresserad av K-pop och kulturen generellt + Koreansk mat.

Kontakta mig gärna för frågor

Alexandra
30 mars 2018 20:56
Hej, kommer troligtvis åka dit runt midsommar. Har varit där innan och har flera vänner som bor i Soul. Kan höras när det närmar sig, du får gärna kontakta mig om du har några frågor om staden =)
31 mars 2018 21:11
Hej:) Har du några rekommendationer på vilket område man ska bo i, vill gärna vara där det händer mycket.
1 apr. 2018 00:41
Hongdae är unga hippa universitetetsområdet. Där finns både shopping, karaoke, barer, klubbar och mycket happenings på helger så jag rekommenderar det. Annars funkar de flesta områderna i centrum så tar man tåg/taxi ut. Itaewon är västerländska området med en massa resturanger. Annars Gangnamn om du vill ha lite finare ställen (typ Seouls Stureplan).
1 apr. 2018 19:12
Har hört att det är lätt att ta sig runt i Seoul och hyfsat billigt. Är du också intresserad av K-pop?
1 apr. 2018 19:20
Har du bott på något hotell/hostel som du kan rekommendera?
2 apr. 2018 20:14
Citerat från Alexandra17:
Har hört att det är lätt att ta sig runt i Seoul och hyfsat billigt. Är du också intresserad av K-pop?
Japp, k-pop är jätte kul =) Jag skickar dig ett meddelande så kan vi fortsätta prata via Messenger eller liknade om du vill?
5 apr. 2018 12:52
Jag planerar att åka till Sydkorea i sommar på en kort språkkurs. Mellan 20/6- 27/7. Gärna ville ha någon som kan omgås med.
5 apr. 2018 13:06
Citerat från Dallandra:
Citerat från Alexandra17:
Har hört att det är lätt att ta sig runt i Seoul och hyfsat billigt. Är du också intresserad av K-pop?
Japp, k-pop är jätte kul =) Jag skickar dig ett meddelande så kan vi fortsätta prata via Messenger eller liknade om du vill?
Jag skulle vilja gärna vara med er om det är okej. För jag planerar också att åka till Sydkorea i sommar.
13 maj 2018 19:53
Jag är väldigt sugen på att åka dit