Någon som rest arrangerad resa till Burma?

21 feb. 2013 23:37
Visningar: 1074
Hej!
Varit nyfiken på Burma länge men funderar nu på att ta en arrangerad resa. Ser att bl a Kina- o Solresor har och att Fritidsresor ska börja i höst.
Någon som deltagit en sådan resa och kan tipsa om vilken resebyrå som varit bra, det kostar ju en del. Men samtidigt skönt att få allt ordnat.
23 feb. 2013 14:40
jag är oxå intresserad av Burma och såg att Tant grön kommer arrangera en rundresa i Burma i noember(tjejresor.nu) samt att man med Fritidsresor ska kunna kombinera rundresa med Ngapali Beach detta presenteras tydligen i början på mars.
Av Pelle77
23 feb. 2013 21:43
Jag mailade till lokala resebyråer för drygt ett år sedan och fick rappa svar från Tour Mandalay. Det är bökigare att boka hotell i Burma jmf med Thailand och utan att ha några siffror i minne så erbjöd de lokala resebyråerna bättre pris än om man bokade hemifrån via någon svensk resebyrå.
24 feb. 2013 19:17
Jag har inte själv varit i Burma, men har goda vänner som åkte med Monica Travel och det lär ha varit en fantastisk resa. Monica åker själv med som guide på alla sina resor och hennes resor är verkligen toppen.
Gå in på www.monicatravel.se och kolla.
27 feb. 2013 14:24
Jag åkte med Läs och Res till Burma för många år sedan, när Burma öppnade upp för besökare. Landet är en upplevelse. Otroligt mycket spännande att uppleva men researrangör följde inte resplanen, som flera gånger jag rest med dem, och därför blev inte resan så perfekt som den verkade på papperet.
Du kan läsa om min resa på www.stalvik.se
12 mars 2013 19:57
Nån som rest med Temaresor eller Solresor till Burma?
22 mars 2013 12:04
Hej Rese-Maja
Nej jag har inte rekat något än, skulle avvakta och se vad Fritidsresor erbjöd för charter men det var inte intressant.
De presenterar en kombinationsresa tillsammans med Temaresor i april. Jag tror jag avvaktar och sedan ska jag jämföra lite olika alternativ tänkte jag, både helt klar rundresa med svensk guide kontra boka och resa på egen hand.
22 mars 2013 12:40
Hej!
En researrangör som jag hört flera är nöjda med är Världens Resor, som har resor till Burma.
Du skall INTE välja Läs och Res. De har ofta mycket låg hotellstandard, guider som "kör sitt eget race" och inte följer resplanerna. Ofta drabbas man av extrakostnader som dolts innan avresan. Bättre att betala lite mer och få valuta för pengarna....
Medlemmen har tagit bort svaret
22 mars 2013 20:10
Hej Anteee, har du själv varit i Burma. Jag blev lite nyfiken på hur du rest där och tittade på din blogg men hittade inte nån.
Medlemmen har tagit bort svaret
14 maj 2013 20:55
Ja att boka flyg är väl ok. Men hur vet man var man ska bo för att inte gynna regimen? Kollade hotell i nov i Ngapali på hotelbokningssidor men det är inte lätt att få tag på rum den tiden.
Har du några bra tips på var man bokar hotel?

Annika
Citerat från anteee:
Jo då, det finns en film från Burma där.

Hur jag reste?
tja, jag köpte en flygbiljett från Bangkok för några hundringar med Air Asia till Rangoon.

Sen flög jag vidare till Nyaung U för ett besök i tempelområdet Bagan.
Därifrån åkte jag också till Mount Popa.

Sedan var jag fast i Rangoon för att "Gul-tröjorna" hade invaderat flygplatsen i Bangkok.
Av Sierra
14 maj 2013 22:05
Citerat från reslustkvinna:
Ja att boka flyg är väl ok. Men hur vet man var man ska bo för att inte gynna regimen? Kollade hotell i nov i Ngapali på hotelbokningssidor men det är inte lätt att få tag på rum den tiden.
Har du några bra tips på var man bokar hotel?

Annika
Kolla http://www.allhotels.com/
14 maj 2013 22:27
Citerat från sierra:
Citerat från reslustkvinna:
Ja att boka flyg är väl ok. Men hur vet man var man ska bo för att inte gynna regimen? Kollade hotell i nov i Ngapali på hotelbokningssidor men det är inte lätt att få tag på rum den tiden.
Har du några bra tips på var man bokar hotel?

Annika
Kolla http://www.allhotels.com/
Tack Sierra!