Någon som åkt med TSS Travel Service Scandinavia?

15 aug. 2016 15:19
Visningar: 36624
Har fått ett erbjudande att åka på 8 dagars lyxsemester Abu Dhabi och Dubai för 4490:-. Låter väldigt bra, men var är haken? Brukar alltid vara något som gör att de kan locka med så låga priser. Vore kul att höra om någon har erfarenhet av en sådan resa. Jag kommer inte att åka, då avresedatum ej passar, men är ändå lite nyfiken.
15 aug. 2016 20:43
Sök i sökrutan TSS Travel så får du kanske svar på din fråga. Har för mig att det finns många åsikter om dom.
22 sep. 2016 19:48
Vi åker den 9 november till Marocko. Vi har rest två gånger tidigare till Turkiet.
Vi köper till paketet med kvällsmat. utan det funkar det bara inte. Lunchpaketet och andra utflykter struntar vi i. det går utmärkt att ordna mat på egen hand, man behöver inte två kompletta måltider per dag. Enligt tyska bloggsidor är det bara den sista dagen (under första veckan) i Marrakech som man behöver planera ordentligt för egen lunch. Då är man nämligen i ett industriområde mellan en läderförsäljare och en guldsäljare.
Det blir lite som en katt o råttalek. Resan är väldigt billig. Det försöker TSS ta igen på provisioner på de mattor man köper, lunchpaket med en kvällsutflykt man inte behöver, onödigt höga priser på drycker på hotellen, ett väldigt tjat om massage efter bussresorna osv.
En sak till. TSS framställer det gärna som att resan ordnas tillsammans med Lions, Motormännen, fotoklubben och whatever. Så är det inte, organisationernas medverkan är att de säljer reklamplats i sina tidningar.
Googla gärna Marokko, RSD (TSS-bolaget i Tyskland) så hittar du tyskspråkiga bloggar om resan.
8 nov. 2016 09:17
Hej, vi är precis hemkomna från 2 veckor på detta resmål.
Första veckan innehöll verkligen Lyxhotell!
Många utflyter presenterades vid ett välkomstmötet. Dyra! Gör dessa på egen hand för en billigare peng och med egen önskad tid....stress!
Besök på matt, skinn o guldförsäljning. Mycket tid i buss.
Valde att lägga till en extra vecka på en Golfresort för bad o avkoppling.
Hotellet om möjligt 2 *. Vi lyckades med hjälp av en trevlig hotellchef få ett trevligare rum efter en del protester.
Maten här ?. Bad och strand härligt. Personalen mycket trevlig.
Omgivningen består av öken och pågående byggnation.
Temperaturen nu låg på 35 gr i skuggan och cirka 30 gr i vattnet.
Vi återvänder inte till detta landet. Spännande att uppleva Dubai men det är nog med en gång.
Priset för resan är helt ok.

Citerat från Brigitta:
Har fått ett erbjudande att åka på 8 dagars lyxsemester Abu Dhabi och Dubai för 4490:-. Låter väldigt bra, men var är haken? Brukar alltid vara något som gör att de kan locka med så låga priser. Vore kul att höra om någon har erfarenhet av en sådan resa. Jag kommer inte att åka, då avresedatum ej passar, men är ändå lite nyfiken.
Av Leifo
24 nov. 2016 14:18
Hej, Har precis varit i Förenade Arabemiraten , Dubai och avslutat i Ajman med TSS.
Vi hade en Guide som inte gjorde många glada, upprepade allt han sa mellan 5-7 gånger och på så sätt skapade han en "härlig förvirring" bland dom som inte behärskade engelskan fullt ut. Hans mål var solklart att sälja så mycket extra utflykter som möjligt då detta påverkar hans provision.
De utflykter som ingår är finns där för att transportera oss till mattor, smycken och läder försäljare och det påtalas hela tiden att det inte finns något köpkrav men säljarna ar aggresiva och rejält på men lätta att hantera om du bara markerar tydligt att du inte är intresserad.
De framställs också att kulturhuvudstaden Sharjah skall besökas och de gjorde vi ... i bussen och det tog strax över 12 minuter att passera igenom utan att egentligen se något speciellt!!
När det sedan gäller de avslutande 2 dagarna i Ajman på Fairmont hotell så var detta den stora behållningen av resan.
TSS kan nog vara bra för den som gillar att sitta i buss större delen av dagen , gå i ledband och betala överpriser för olika utflykter.
Som ett alternativ åk med på resan , köp inget extra av guiden och när ni kommer till Dubai köp en 72 timmars Hop on Hop off rundtur med Big Bus för en bråkdel av priset se allt som guiden erbjuder och väldigt mycket mer och det bästa av allt du bestämmer själv!
Jag är mycket tveksam till att välja TSS någon mer gång.
Av Manneh
5 jan. 2017 01:08
Jag har arbetat för TSS Travel.. skulle ALDRIG säga til mina vänner att åka med dom.
Vi ljuger som 17 för att få boka resor... TSS e ett tyskt företag och dom kräver att vi ljuger när någon bokar.
Hotellen förutom Dubai ligger typ avlägsna från centrum.. 4 stjärnor?? pfff snarare max 3
Boka TSS på egen risk! Dom har blivit anmälda för falsk marknadsföring och dom byter namn när det dom fått dåigt rykte för att få nytt bra rykte. TSS-Travel i sverige. Sök på RSD som e moderbolaget.
6 jan. 2017 10:00
Tack, jag förstod att det var ngt lurt med det. Jag hade ändå inte tänkt åka. Trist att de ska lura folk.
Av Hel09
1 mars 2017 10:59
Vi har åkt med TSS en gång till Turkiet. Vi är jättenöjda. Det so. Gäller tycker vi, se till att du vet vad du vill shoppa. Försäljning är en del av priset. Resorna subventioneras av den stat du besöker samt de företag man besöker. De är oerhört pålästa. Vid ett tillfälle när vi var på nån guldbutik sa försäljaren på helt ok svenska att med vår nollrämat i Sverige är det bättre att investera i deras guld. Kanske sant men jag har även läst om ett par som efter hemkomat skulle försäkra sina guldvaror. De svarade då alls inte mot den peng resenären hade betalt för varan. Så där ska man se upp. Personligen tycker jag, håll tungan rätt i mun, var medveten om vad du vill så får du en toppenbra med TSs. Och vi rekommenderar dem. I Turkiet köpte vi båda mat och upplevelsepaketen för att det är så avlägset till allting. Nu reser vi till Rom med dem och om man jämför med att köpa upplevelsen genom viator. Com är resan billig trots alla tillägg. Men jag hoppas vi hade nybörjarkurs och att den håller i sig.
24 apr. 2017 17:18
Hej! Jag och min man har rest med TSS-Travel till Dubai nu i mars 2017. Det blev ingen semesterresa då vår turkiska guide som talade flytande norska stressade oss på vid varje besök som vi skulle göra.Endast 15 minuter max. på platser vi stannat vid och det hemska var att av de 6 dagarna vi var i Dubai, Abu Dhabi och Aman var det bara bussresor och tvångsbesök i turkiska matt-guld- och skinnbutiker där vår guide hade provision och lämnade oss utan stöd och hjälp från aggressiva försäljare. Guiden lovade att affärerna var seriösa och pålitliga, men ett ex. är ett smycke som vi köpte värderades till mindre än en tredjedel här i Sverige och en matta till en hundradel av vad de sade att mattan var värd. Varning, Varning, Varning! Åk aldrig med TSS.Travel till Dubai så inte ni också råkar illa ut! Jag hänvisar till Av Manneh ovan och är ledsen att jag inte läst den insändaren före vi bokat denna mardrömsresa.
25 apr. 2017 10:43
Under vår Marockoresa var guiden missnöjd med svenska grupper som generellt shoppade för dåligt i hans butiker. Guiden förde ett invecklat resonemang med många siffror som jag dechiffrerade till att mattbutiker etc betalar 900 kr per person som levereras in till butiken.

Utöver mattor/smycken/läder som stod i programmet fick vi bonusbesök i en homeopataffär och en liten fabrik för tillverkning av en välgörande olja.
Av Zeebee
21 maj 2017 09:31
Vi har faktiskt åkt fem gånger med TSS, och har upplever att det ömsom är vin ömsom vatten.
Turkietresorna funkade bra och var iofs prisvärda när man bokade dem för en knapp tusenlapp. Med extra utflykts/matpaket funkade resorna ganska bra, även om vi under en resa helt avstod från lunchpaketet och klarade oss alldeles perfekt.
Maltaresan var väl den bästa eftersom vi dels var en liten grupp, dels kunde göra mycket på egen hand då lokalbussarna stannade utanför hotelldörren.
Tvåveckorsturen till Marocko var väl si och så. Rundresan innebar mycket tid i buss, tidiga morgnar och sena kvällar, något som redan nämnts. Men vi fick se och uppleva mycket. Sista veckan på ett turistreservat i öknen var dock inget att trakta efter. Guiden varnade oss för att åka in till Marrakech eftersom det tog lång tid, var dyrt och att man måste passa tider. På hotellet fanns just inget att göra utan man var utlämnad till poolen och fransmännens ideliga gympapass med diskodunk eller allehanda utflykter.
Nu befinner vi oss i Arabemiratet och detta är vår sista resa med TSS, dels för att standarden fallit, dels för att vi upptäckt hur skönt det är att styra över sig själv i en hyrbil i fjärran land.
Den här resan är dyr, och onödigt dyr. Upplägget och en helt annan kultur har gjort det mycket svårt att välja egna vägar och utfärder. Istället för några timmar på de enorma köpcentrum blev det en halvdag i hajbassängerna (läs smyckes- och skinnaffärerna).
Man får kanske inte riktigt vad man betalar för, utan får vara beredd att slanta upp betydligt mer, något som tyvärr TSS inte berättar.
4 juni 2017 20:51
Hejsan, jag och min man är just nu på en 2 veckor semester med TSS, i Förenade Arabemiraten, med 1 vecka kvar. Håller med föregående inlägg "Av Trynesvin".
På vårt första hotell Grand Millennium Al Whada, I Abu Dhabi, var hotellrummet toppen, men personalen var inte trevlig, då vi inte ens fick checka in själva. Guiden sa att han måste göra en gruppincheckning? De var inte tillmötesgående och vänliga.
Vi trodde att man kunde bada på öppna stränder, men fick veta av guiden att detta inte var en sol och badsemester, då det var ramadan.
Han försökte sälja dyra utflykter och vi visste inte vad vi skulle göra så vi köpte flera. Bl.a. Dubai by night, som kostade ca.1700 sek (680 aed) per styck och den var väldigt bra men dyr. Vi fick besöka Burj Khalifa och Burj Al Arab, segelhotellet med 2 drinkar som ingick.
Sen köpte vi utflyktspaketet upptäckare för 1350 sek/pers. Den var också väldigt bra med besök i en Moské, båttur med middag, kryddmarknaden, Dubai Museum, Dubai Mall och se Burj Khalifa på avstånd mm. Det blir mycket tid från morgon till kväll till att åka buss överallt.
De 2 turer som ingick i priset på resan var besök en dag på Palmön och då föregicks det med ett besök på en mattaffär, där de först var trevliga men sedan skulle få oss att köpa svindyra mattor. Ett par prutade ner en matta från 45000 till 15000 sek. Det känns inte seriöst och då guiden verkade få provision av köp. När de ändå inte ville köpa blev de hotfulla och arga. Det var flera i vår resegrupp som upplevde otrevliga försäljare och likadant dagen efter. Då besöktes guld-och skinnbutiker, där det förväntades att man skulle köpa jättedyra smycken och skinnjackor, för tiotusentals kronor. Det var ställen dit vi inte hade tänkt åka på vår semester, men blev som tvingade till, då de inte körde oss direkt till det nya hotellet, utan man måste följa med för att få checka in!? Guiden talade då om för oss att han tyckte vi var snåla och om vi inte köpte något så skulle inte fler grupper få besöka dessa ställen?? Riktigt dåligt! Rent lurendrejeri. Vi var många som kände oss lurade och pressade! Min man vägrade att kliva ur bussen då vi besökte skinnbutikenoch och efter det var guiden mycket sur!
Det 3:e hotellet var bäst, Fairmont Ajman med 5 stjärnor, och där fick vi äntligen bada.
Vi är nu på vår sista tilläggsvecka på resan, i Fujairah, och det är inte samma klass och stil som på de tidigare hotellen. Typ ett 3-stjärnigt hotell, fast det skyltas med 5 stjärnor. Det har god mat men något nedslitna rum med fläckar på heltäckningsmattorna.
Allt som allt har vi ändå en trevlig upplevelse av Dubai och då vi nu har en extra vecka av sol o bad, så är vi ganska nöjda!
19 juli 2017 21:19
Hei!
Vi er en familie som drar til Dubai m tss i påsken 2018, vi har barn på 8,11,15 år. Da jeg ringte m tss for å høre hvor lenge utfluktene varte sa de 4 t. Vi skal til palm og utflukten oppdageren. Kan dere som har vært der si hvor lang tid hvor lang tid de ulike utfluktene tar?
Av Zeebee
20 juli 2017 06:25
Utflykterna startar ganska sent, runt 9.00 - 10.00, på förmiddagarna sedan är man i bussen nästan hela dagen till 16.00 - 17.00. Det görs ibland paus för lunch någonstans.
Men mesta tiden är man på utflykter. Hotellen ligger ofta så att man inte ar mycket att göra om man stannar kvar.
Av Kickibo
20 sep. 2017 18:32
Hej! Jag måste få komma med lite andra åsikter: Vi var två par som reste till Turkiet i okt-15. Vi var införstådda i förväg med att det innebar mattor, guld och läder men gick in med inställningen att det är helt och hållet upp till oss om vi vill ha eller ej. Vår guide var ,mycket trevlig och påläst och sällskapet på bussen toppen. Första veckan med alla sevärdigheter var intensiv och första dygnet blev det inte mycket sömn, men SÅÅÅ mycket fint vi fick se och uppleva! Hotellen var av varierande slag, men helt ok. Sista veckan blev ett mycket lugnt och fint hotell, nära havet. Vi njöt varje sekund, och lever efter "man får inte roligare än man gör det". Nu i oktober reser vi igen, denna gång 2 v till Marocko. Hoppas på en lika bra upplevelse.
Av Xpyr
11 okt. 2017 12:59
Kickibo, skulle bli jätteglad om du ville berätta om hur Marocoresan blev. Vi funderar på att boka den till våren men känner viss tveksamhet.
Av Kickibo
11 okt. 2017 17:52
Vi reser till Marocko om fem dagar - kan återkomma efter hemkomst :-) påminn mig om jag glömmer!
Av Shsh
13 okt. 2017 18:32
Jag funderar på om jag ska hoppa på Marockoresan. Hör gärna av dig sen!
Av Kickibo
13 okt. 2017 18:47
I november återkommer jag!
14 okt. 2017 10:08
Jag var i Marocko för ett år sedan. Sista veckan på vi på en resort Agau någonting söder om Marrakesh. Det guiden sade om att man inte kunde ta sig in till staden var inte sant, bara hårsäljning från hans sida av matpaketet där. Det fanns gratisbuss från hotellet och därtill frekventa stadsbussar och därtill trevliga restauranger att promenera till. Tag med ficklampa o reflex.
Den frivilliga utflykten till Essaouira upplevde jag som meningslös med ytterligare tt besök på oljefabrik. Vi kunde istället ha åkt dit med vanlig linjebuss.
I vår buss samlade vi in drickspengar särskilt till hela bussbesättningen. Vi tänkte särskilt på stackars Muhammed som fick sova i bussen. Guiden tyckte det var onödigt ha ville själv fördela till Muhammed vad som var rimligt (förmodligen ingenting alls).
16 nov. 2017 15:15
Hej! Funderar att åka till Marocko 28 februari 2018. Har Kickibo några tips?
Av Kickibo
16 nov. 2017 18:03
Hej
Som jag utlovade kommer här - en mycket personligt färgad - kommentar på vår Marockoresa 17-31/10-17:
första dygnet som väntat tufft, var framme på hotellet ca 0330 på natten och avfärd nästa dag 07.00. Denna första dag ca 50 mil i buss. De flesta vilade mest hela tiden. Vår guide var sisådär, väldigt personlig i sina åsikter om allt och nästan skräckpropaganda för att alla skulle köpa alla matpaket etc "you can not eat anywhere else - then you get sick.." Vi hade dock redan i förväg bestämt oss för att ta all mat, ville inte hålla på och fundera - bara glida med så det gjorde vi. Vi fick se allt som utlovats första veckan, men vi upplevde det lite stressigt och väldigt pushat. Guiden drev fram denna känsla, inte så positivt. Redan tredje dagen insjuknade jag i diarreer, förstod snart att vi var många på vår 39 man starka buss som blivit sjuka. Inga svenska mediciner hjälpte och när inte ens 5 dimor comp på ett dygn kunde lugna de vattentunna diarreerna, fick jag ta till inhemsk medicin mot detta, innehållande antibiotika och efter några dagar lugnade det sig. Då hade vi hunnit landa på sista veckans resort. Ett helt ok hotell, efter landets standard, men inte tip-topp. Lite sunkigt och nedslitet. Vi valde all inclusive, och kom snart på att spriten var utspädd med vatten. Då vi konfronterade baren med detta och bad att få från förseglade flaskor var det uppenbart, och det tog inte emot specielllt väl. Massor av TSS gäster på hotellet. Massor sjuka med samma symptom. en gjorde på sig i baren på kvällen, en annan såg vi springa nerbajsad i hotellkorridoren, en man på flygen när vi skulle resa hem, hade skitit ner hela ryggen och bakdelen. Han reste med samma plan hem.... Detta har vi påtalat för TSS - de måste se över sina rutiner, vi valde alla deras matställen och betalade för detta, trots det, blev vi sjuka i större eller mindre omfattning. Bara på vår buss uppskattar jag att ca 30 av de 40 var mer eller mindre drabbade. Jag skulle inte rekommendera någon att resa till Marocko, än mindre med TSS dit. Jag är glad att vi fick se och uppleva det vi spetsat in oss på, men händelserna runt omkring gör det inte positivt.
TSS har i dagsläget (2,5v efter hemkomst) inte svarat mer än att de ska ta kontakt med alla avdelningar och återkomma.
16 nov. 2017 21:20
Tusen tack Kickibo för dina reseupplevelser i Marocko . Jag har varit magsjuk i Thailand och på Mallorca blev jag inlagd på sjukhus med dropp sista natten innan hemresan. Jag ska åka någon annan stans.
Av Xpyr
27 dec. 2017 14:45
Tack snälla Kickibo för din reseberättelse. Vi väljer nog något annat resmål.😀🌞
Av Cdef
16 jan. 2018 11:44
Oj va dåligt. Vi ska på samma resa i februari. Är helt stressad nu. Vi tackade nej till matpaketet också. Då vi tänkte att vi vill gå ut och äta. Och se staden lite själva.

Rekomenderar du matpaketet?
Och fick ni mat under utflykten?
Och är der endast de som köper matpaket som får mst under utflykt?

Men låter som att man bor så långt ifrån stan? Åker det bussar ofta in till Marrakech?
16 jan. 2018 12:12
Jag åkte för ett år sedan. Mins uppgifter kan vara inaktuella. T.ex. kan man ha ett annat hotell under veckan i Marrakech.
Skulle jag göra om resan skulle jag avstå från lunchmaten. Jag behöver inte så mycket mat. För första dagen skulle jag ha med mat från Sverige. Sedan kan man köpa mat typ mellanmål här och där. Jag skulle hoppa utflykten till Essaouira. Man åker bättre och mycket billigare dit på egen hand. Då slipper man också stoppet vid oljeförsäljaren.
Vårt hotell under extraveckan i Marrakech vill gärna sälja all inklusive. Behövs inte. Det finns billigare restauranger i närheten och framför allt inne i M. Hotellet hade en buss som gick några gånger om dagen men gick man ut till vägen fanns massvis med bussar. Guiden blåljög om att det inte gick att ta sig in till staden.

Vi åt alla samma mat men en av oss avskyr Oliver. Denne var den ende som inte blev sjuk. Inget vetenskapligt bevis men en indikation kanske.
Av Kickibo
16 jan. 2018 16:59
En liten update:
Vi var ganska många som jag vet vände sig till TSS efter hemkomst och påpekade förhållandena där så många insjuknat. Deras svar var inte imponerade: "att de skulle se över sina rutiner..." etc och en kompensation på 250sek på nästa resa. (!)
Ganska nonchalant bemötande anser vi
25 feb. 2018 07:29
Jag åker med Tss till norra Cypern om några veckor. Har hotellen Internet till billig peng
Södra Cypern är medlem av EU så därifrån ringer jag billigt
Hur långt sträcker sig täckningsområdet norrut, dvs kan jag på tss-resan utnyttja de låga EU-länderna.(med turktaxor kostar det ca 10 kr/min och ett mms kostar 30 kr så frågan är inte oviktig)
28 feb. 2018 10:53
Jag har åkt 2 gånger med TSS till Turkiet.
Jag är jätte nöjd lux och billig. Hotel, mat och transfer är helt perfekt planerad. Jag kommer åka många gånger med TSS.
Rekommenderar helt
19 mars 2018 15:53
Citerat från Aritofanes:
Jag åker med Tss till norra Cypern om några veckor. Har hotellen Internet till billig peng
Södra Cypern är medlem av EU så därifrån ringer jag billigt
Hur långt sträcker sig täckningsområdet norrut, dvs kan jag på tss-resan utnyttja de låga EU-länderna.(med turktaxor kostar det ca 10 kr/min och ett mms kostar 30 kr så frågan är inte oviktig)
Kom hem igår från resan till Cypern. Passa dig för all uppgradering!!! Ofta falska. Och all mat som smakar så kolossalt god, smakar .......så där
19 mars 2018 16:46
Tack för ditt svar!
Vilka uppgraderingar menar du? Jag planerar att fixa lunchen på egen hand. Men kvällsmaten kan man väl inte lösa på annat sätt?
19 mars 2018 17:40
Vi köpte till matpaketet. På vårt första hotell, var det överdådigt med mat och efterrätter, väl värt pengarna. Vet inte om det gick att köpa enstaka middagar. På det andra hotellet var maten knappt ok...1:a hotellet var Kaya Artemis hotell och det andra var The Olive Garden, som låg strax utanför ett samhälle. Vet att man ligger på fler hotell.
Håller på att skriva till resebyrån ang vår guide som lurade oss att köpa till uppgraderingar bl.a som absolut inte behövdes. Den extra utflykten var tyvärr den bästa på hela resan. Kan berätta massor som inte stämde med info.
Se till att ha med Euro, turk lira behövs knappt.
19 mars 2018 22:40
Hej igen och tack för svar
Vilka uppgraderingar? Bättre rum eller bättre mat eller massage eller utflykter? Utflykten du gillade, var det den som gick till ett kloster högst upp i nordöstra hörnet av Cypern.
Fungerar det att avstå från lunchpaketet och själv köpa småkär till lunch? Då gäller väl turkisk lira?
20 mars 2018 13:22
Uppgradering på hotell 1 bestod i att betala för Wi-fi , Spa och hur mycket öl, och vin. Visade sig att WiFi och Spa var gratis. Det enda som du betalde för var sprit och öl. Kostnad 12€/person och dag. Gå inte på detta.
Ja utflykten till Bellapais var trevlig.
Tänk på att matt-smyckes- och skinnaffärerna har caféer, som du kan gå ut till om du inte vill handla.
De allra flesta ställen ville ah Euro. Det kunde bli mer än dubbelt så dyrt med Turksik lira.
20 mars 2018 13:59
Tack för det
Detta med växling påminner om en tss-resa Jag gjorde till Turkiet. Man skulle på plats betala ett mattillägg om kanske 1200 kr. Ett ungt par hade tänkt att det nog skulle bli billigare att betala med lira, så dom hade växlat hemma på Forex.
Guiden konverterade då 1200 kr till lira, och det visade sig då att växlingskurser var sådan att 2500 kr till med två växlingar blev just de 1200 kr som maten kostade.

Jag antar att man kommer väldigt långt med kort?? I alla fall på hotellen. Lunchmatställen, lokalbussar o taxi till lediga dagar?

Jag flyger ut från Göteborg. Kl 12 tror jag. Planet verkar mellanlanda i Danmark o Antalya. När är man framme vid hotellet?
21 mars 2018 05:08
Du mellanlandar 1 gång ner och 2ggr hem, men lämnar inte planet. Tror vi var vid hotellet vid 19-20 tiden.
Vi använde aldrig kortet.
Heter guiden Akin, så var väldigt kritisk mot det han säger och berättar. Vi var många som kände att han "slirade"
21 mars 2018 05:12
Citerat från Aritofanes:
Tack för det
Detta med växling påminner om en tss-resa Jag gjorde till Turkiet. Man skulle på plats betala ett mattillägg
Berätta gärna när du kommer hem, hur resan blev.
Ha det gott
Av Jarmo56
24 mars 2018 18:06
Kan man inte bara strunta i utflykterna och ordna eventuella utflykter på egen hand?
Är det obligatoriskt deltagande i TSS utflykter?
24 mars 2018 23:19
Först tack till Lisbeth för alla svar. Jag ska rapportera senare
Till Jarmo: Någonstans i de finstilta resevillkoren jag läste till en Turkietresa står att man måste deltaga i fösäljningsaktiviteterna. Jag har för mig att det stod något om skadestånd. Cypernresan skiljer sig från andra i det att man bara bor på två hotell. Andra resor har i stort sett ett nytt hotell varje kväll och då måste man ju resa med bussen.
Men en gång i Turkiet avstod jag från det kombinerade lunch och utflyktspaketet. Det gav en extradag till sådant som jag var intresserad av och också en fantastisk lunch, veckans bästa, på en lokal restaurang medan andra gjorde en dyr o ganska tråkig utfärd.
Om du läser tyska kan du googla på Zypern och RSD (RSD=Tss i Tyskland) och finna en hel del tyska bloggar.
Av Jarmo56
25 mars 2018 11:22
Tack Aritofanes för svaret! Men om man åker till Dubai ligger hotellen ganska centralt och då kan man åka taxi mellan hotellen och strunta helt i utflykterna. Jag håller med om att man måste läsa igenom det finstilta.
13 mars 2019 22:46
Jag åkte 2 gånger Turkiet resor det var underbart och billigt. Jag själv kommer från Turkiet om jag hade rest själv det skulle 3 gånger mer en jag åkte med TSS. Alting var bra och lux med detta liten pris.
Jag rekommenderar stark man ska inte missa