Mysigt nyårsfirande

30 sep. 2015 21:26
Visningar: 3284
Har någon bra tips på trevliga ställen för nyårsfirande - gärna norrut?

Vi har inte bil så det måste gå att nå med buss/tåg och gärna vara enkelt att ta sig till grannorten om det är en liten lugn by och man stannar några dagar och vill se sig omkring.

Förra året testade vi Tällberg som var jättemysigt och tidigare har vi varit i Abisko och Gällivare så här års. Sommartid har vi varit i Åre (där jag också varit vintertid) och Vålådalen så vi ser gärna något nytt. Jag kollade upp Funäsdalen men där verkar så gott som allt slutsålt, Stora skidorter är inte så lockande eftersom ingen av oss åker utför.

Det går bra med allt från större stad till liten by bara kommunikationerna funkar och det antingen finns något att titta på eller är ett hotell med pool och fina vyer/hög mysfaktor men det får gärna ha en restaurang med lokal mat oavsett.
1 okt. 2015 08:09
Gripsholms Wärdshus?

Yxtaholms Slott?

Häringe Slott?

Trosa Stadshotell?

Alla i Mälardalen/Sörmland visserligen.
1 okt. 2015 09:48
Citerat från Robbowan:
Gripsholms Wärdshus?

Yxtaholms Slott?

Häringe Slott?

Trosa Stadshotell?

Alla i Mälardalen/Sörmland visserligen.
Tack för förslag men ja, däromkring spenderar vi redan somrarna med stuga i trakten. :) Det vore roligt att se en mer "exotisk" del av Sverige och speciellt som vi idag bor nere i Malmö och sällan kommer norrut annat än när vi är hos familjen I Stockholm.
1 okt. 2015 16:54
Lär va knökat annars Ishotellet!
1 okt. 2015 20:54
Citerat från Robbowan:
Lär va knökat annars Ishotellet!
Ja där var vi när vi var uppåt de krokarna senast men bara på dagstur eftersom det framför allt är väldigt dyrt. Fantastiskt bygge!
1 okt. 2015 20:55
Laisaliden, granö beckasin, treehotel?

Har inte själv provat dem, men verkar vara något lite extra var och en på sitt sätt.
2 okt. 2015 14:32
Citerat från Gunillad:
Laisaliden, granö beckasin, treehotel?

Har inte själv provat dem, men verkar vara något lite extra var och en på sitt sätt.
Tack, de ska jag kolla upp. Tree Hotel är det enda jag hört talas om faktiskt.
27 sep. 2016 22:23
”Eriksberg vilt & natur” i Blekinge? Ska vara väldigt mysigt! :)
10 okt. 2016 11:43
Tack för tipset. Det var förra årets fråga men det här ska jag också spana in.