Mysigt boende i Krakow?

13 nov. 2016 09:23
Visningar: 6415
Vi planerar att tillbringa en weekend i Krakow i slutet av maj och behöver tips på boende. Vilket område? Gärna lite utsikt eller kanske en balkong?
Av Misst
14 nov. 2016 23:13
Hallå,
jag har varit i Kraków väldigt många gånger och kan rekommendera att som turist antigen bo i gamla stan (Rynek Główny) eller i de judiska kvarteren (Kazimierz). Vanligtvis ligger lägenheterna eller rummen på någon av innergatorna i gamla stan vilket leder till att de inte har utsikt över torget, så jag skulle nog skippa balkong. Dessutom rekommenderar jag att avnjuta dagarna ute på stan, kanske på en uteservering snarare än att titta ner från en balkong :)
Om du planerar en lyxigare vistelse så är Aparthotel Stare Miasto verkligen något att ha! Men det finns även massor andra väldigt bra hotel, hostel och apartaments i samma område, tyvärr har jag personligen bara bott utanför stan eller hos vänner förutom på Apart så jag kan inte direkt rekommendera något på rak arm.

Hoppas du får en härlig weekend i Kraków!
15 nov. 2016 06:33
Vi bodde på http://www.cafeindalo.pl/ som var ett jättemysigt ställe. Nära till stora torget(Rynek Glowny) och de judiska kvarteren.
Personalen är mycket servicevänliga och det serverades en bra frukost. Åker vi tillbaka till Krakow skulle vi bo här igen.
16 nov. 2016 22:01
Hotel Puro. Ingen fin utsikt eller balkong och så men bra klass och bra läge. Billigt med svenska mått för den standarden.
Av Desires
17 nov. 2016 17:40
Vi bodde på jättemysigt hotell, med personlig och fantastisk service! Inget jättestort rum men trevligt, hade också en liten balkong, lagom för 2 bara, men det var ej så ofta vi hade tillfälle att sitta där, man vill ju ut och upptäcka staden!
Vi bodde på Garbary Aparthotell, via www.hotels.com
Hotellet låg nära till allt, tyckte vi, 5 min från torget etc. Det totalrenoverades förra året - låg i ett äldre hus, med frukostmatsal och reception i källarlokaler. Moderna och fräscha rum med sköna sängar!
Här kan du se foton härifrån och många andra KRAKOW-tips http://www.desires.se/#post198