Mysiga orter på Madeira!

Av Desires
11 sep. 2017 13:44
Visningar: 2464
Hej alla reseglada!
Jag vore mycket TACKSAM att få TIPS om MADEIRA! Har varit där ett par ggr tidigare, men söker nu vilken av alla orter på ön vi ska välja 2:a veckan (bor i Funchal 1:a veckan! Har kollat på många men har ej hittat rätt ännu, så vore mycket tacksam för er hjälp!
..........Kan ni alltså tipsa mig om vilken ort/by som är mysig att bo i 2:a veckan, efter storstad vore det härligt m lite lugnare ställe, men ändå nära hav, levadavandringar, charmig by m små tavernor etc.
Porto Moniz, Machico, Ribeira Brava, Ponta da Sol, Calheta???????? TACK på förhand!
Av Ans5
15 sep. 2017 13:16
Hej, har precis börjat planera för en resa till Madeira...vår första, och undrar lite samma saker som du och bevakar därför din tråd. Har inte bokat boende i Funchal heller. Har du tips?
Bästa hälsningar
Annelie
Av Desires
15 sep. 2017 17:10
Som du ser har jag ej fått några som helst svar här, tråkigt nog!
......Så jag har gjort som jag brukar, letat på massor av hotelsajter som booking.com, hotels.com, tripadvisor, airbnb etc. o nu till slut bokat ett hotell mitt inne i Funchal stad, nära havet! (det finns massor både i innerstaden där, och utanför! Antar att du redan bokat flyg (jag börjar alltid med det, för boende finns det ju alltid)! Då är det bara att gå in o kolla vad som är ledigt de datum ni ska vara där!
Sedan bestämde vi oss till slut för att åka t Porto Moniz 2:a veckan, hittade mysigt hotell där. Men jag väljer alltid gratis avbokningsbara hotell när jag är ute i god tid, så det ej kostar ngt om jag ändrar mig...........
HÄR kan du läsa om vår förra resa på Madeira, då vi bodde utanför Funchal, vid Lido - där de flesta turisthotellen ligger!
http://www.desires.se/#post178
Av Ans5
18 sep. 2017 12:08
Tack för svar. Tar gärna emot tips på hotell inne i Funchal nära havet! Tycker de flesta havsnära verkar ligga utanför stan.
Allt gott!
Annelie
Av Desires
22 sep. 2017 17:02
Hej igen!
Jag har bokat hotell Quinta Da Penha De Franca i Funchal, ligger nära havet där! - Och ca 15-20 min promenad t den gamla stadsdelen o andra centrala delar av Funchal!
Av Ans5
22 sep. 2017 19:06
Så lustigt, Jag har precis haft mailkontakt med det hotellet! Tyvärr har de fullbokat de datum vi planerar att åka, 23-30 oktober. Hoppas på återbud!