Mysig weekend?

16 juli 2017 23:02
Visningar: 782
Jag fyller 40 i början på november och skulle så gärna vilja åka iväg med min sambo och våra två barn då. Helst av allt skulle jag vilja åka till t.ex. Italien, men jag är lite flygrädd så har tänkt nåt här hemma. Är lite inne på Österlen, som jag alltid har velat åka till, men är öppen för förslag. Vill ha en "lyxig" weekend där barn är accepterade, och gärna på nån plats där man kan göra nåt mer än att hänga på rummet (och förslag på vad).

Tack på förhand!
Av Daquiri
16 juli 2017 23:14
Fördelen med Skåne är att avstånden är korta. Österlen är otroligt mysigt men kan också rekommendera att åka lite norrut mot Kristianstad och Östra Göinge. Ett besök på Cafe Annorlunda är trevligt och även Kiviks Musteri. Vill man ha mer natur finns det Stens Huvud, Ale Stenar och Brösarps Backar. I Kristianstad kan man besöka Vattenriket och Tivoliparken. I Höör hittar ni Höörs Djurpark och Simrishamn är en mysig liten hamnstad. Vill man paddla eller veta mer om den svarta diabasen har ni Immeln i Östra Göinge kommun. I Tomelilla finns Hasse o Tages museum och i Ystad hittar ni Wallander-rundturer.
16 juli 2017 23:17
Citerat från Daquiri:
Fördelen med Skåne är att avstånden är korta. Österlen är otroligt mysigt men kan också rekommendera att åka lite norrut mot Kristianstad och Östra Göinge. Ett besök på Cafe Annorlunda är trevligt och även Kiviks Musteri. Vill man ha mer natur finns det Stens Huvud, Ale Stenar och Brösarps Backar. I Kristianstad kan man besöka Vattenriket och Tivoliparken. I Höör hittar ni Höörs Djurpark och Simrishamn är en mysig liten hamnstad. Vill man paddla eller veta mer om den svarta diabasen har ni Immeln i Östra Göinge kommun. I Tomelilla finns Hasse o Tages museum och i Ystad hittar ni Wallander-rundturer.
Tack för svar! Har du tips på nåt mysigt boende?
Av Daquiri
17 juli 2017 06:45
Nej tyvärr men på Österlen borde man hitta mysiga småhotell, gästgiveri och b&b.
Av Marulk
17 juli 2017 17:37
Båstad: Hotell Skansen med kallbadhus eller Hotell Riviera, båda dessa hotell är 'barnvänliga' . Härifrån finns sedan många utflyktsställen. Jag har ett album här på RG som kanske kan ge lite mersmak....
17 juli 2017 18:33
Citerat från Marulk:
Båstad: Hotell Skansen med kallbadhus eller Hotell Riviera, båda dessa hotell är 'barnvänliga' . Härifrån finns sedan många utflyktsställen. Jag har ett album här på RG som kanske kan ge lite mersmak....
Kollade på Hotel Skansen och skulle testa att boka men av någon anledning gick det inte att välja till barn. 🙄
Av Marulk
17 juli 2017 18:42
Citerat från A_gren77:
Citerat från Marulk:
Båstad: Hotell Skansen med kallbadhus eller Hotell Riviera, båda dessa hotell är 'barnvänliga' . Härifrån finns sedan många utflyktsställen. Jag har ett album här på RG som kanske kan ge lite mersmak....
Kollade på Hotel Skansen och skulle testa att boka men av någon anledning gick det inte att välja till barn. 🙄
Det var märkligt 🤔, ring o hör med dem....fast kanske inte just denna veckan.....det är Tennis i byn 🎾😉
17 juli 2017 18:48
Citerat från Marulk:
Citerat från A_gren77:
Citerat från Marulk:
Båstad: Hotell Skansen med kallbadhus eller Hotell Riviera, båda dessa hotell är 'barnvänliga' . Härifrån finns sedan många utflyktsställen. Jag har ett album här på RG som kanske kan ge lite mersmak....
Kollade på Hotel Skansen och skulle testa att boka men av någon anledning gick det inte att välja till barn. 🙄
Det var märkligt 🤔, ring o hör med dem....fast kanske inte just denna veckan.....det är Tennis i byn 🎾😉
Såg nu att de har flyttat familjepaketen till Hotel Riviera, samt skriver att det hotellet är barnvänligt. Kanske vill de satsa på mer vuxenlyx på Skansen? 😊 Kan du rekommendera nåt att göra i Båstad under höstlovet?
Av Marulk
17 juli 2017 18:55
Citerat från A_gren77:
Citerat från Marulk:
Citerat från A_gren77:
Citerat från Marulk:
Båstad: Hotell Skansen med kallbadhus eller Hotell Riviera, båda dessa hotell är 'barnvänliga' . Härifrån finns sedan många utflyktsställen. Jag har ett album här på RG som kanske kan ge lite mersmak....
Kollade på Hotel Skansen och skulle testa att boka men av någon anledning gick det inte att välja till barn. 🙄
Det var märkligt 🤔, ring o hör med dem....fast kanske inte just denna veckan.....det är Tennis i byn 🎾😉
Såg nu att de har flyttat familjepaketen till Hotel Riviera, samt skriver att det hotellet är barnvänligt. Kanske vill de satsa på mer vuxenlyx på Skansen? 😊 Kan du rekommendera nåt att göra i Båstad under höstlovet?
Med barn: nya badhuset i Ängelholm, Tropikariet i Helsingborg, 'tura' till Helsingør o besök Kronborg slott. Båstad är ju mestadels en sommarstad, på vintern tar vi igen oss i den fantastiska vackra naturen. Besök Hovs Hallar om vädret tillåter.
Av Daquiri
17 juli 2017 21:15
I nordvästra Skåne har ni också fantastiska Skäralid och Kopparhatten. I Helsingborg finns Fredriksdal och utanför Hässleholm Tykarpsgrottorna. Vill man shoppa hittar man Väla utanför Hbg. Är man intresserad av militärhistoria finns det i Ängelholm och utanför Hbg. Sofiero är också värt ett besök tillsammans med Pålsjö skog. I Klippan finns Yllefabriken ( fabriksförsäljning). I Klippan hittar man också en väldigt god lunchbuffe hos Systrarna i Gränden.