Mötas upp i Sydamerika?

5 maj 2019 10:50 (redigerad)
Visningar: 229
Hej!
Planerar att vara i Sydamerika från september till slutet av december. Har bokat första biljetten och börjar i Colombia. Planerar att vara där ca 3 veckor och bla besöka medellin, cartagena och bogota. Sedan blir resan ungefär såhär:

*Slutet av september-mitten av oktober: Ecuador, besöka quito (qulitoalagunen, cotopaxivulkanen mm) och Galapagos.

* Mitten av oktober-början av november: Peru, besöka Lima, Cusco, vandra inkaleden, se regnbågsberget, titicacasjön mm.

* början av november-mitten av november: Bolivia, La Paz och besöka salar de uyuni (saltöknen) och åka över till atacamaöknen

*mitten av november-början av december:
Chile, besöka valparasio, Santiago och Påskön.

*december: Argentina, Buenos Aires (åka båt några dagar över till monevideo Uruguay), Patagonien, eldslandet, Iguazufallen

*nyår: Brasilien, Rio de Janeiro

Hojta om era scheman överlappar mitt och om ni vill mötas upp! 🙂
Skriv gärna på fb, Jonathan Szeps heter jag!
Ciao 👋
7 juli 2019 10:31
Sååå sugen på att möta upp i Ecuador och hänga på till Chile! Hur ser planen ut såhär två månader senare?
7 juli 2019 10:55
Kul, du är så välkommen! 😃 planen är ungefär densamma. Har bara bokat biljetter till Påskön, första biljetten till Colombia och Machu Picchu än så länge. Kommer nog inte boka så mkt mer innan jag åker. Räknar med att flyga till quito från bogota första oktober. När och var vill du mötas upp? Du kan gärna skriva på Facebook om du har lust så kan vi planera vidare!