Mobilanvändning

22 aug. 2021 10:24
Visningar: 222
Hej! Vi ska strax ut på en backpackerresa genom Centralamerika där vi startar i Mexiko och avslutar i Colombia under 5 månaders tid. Hur har andra som rest gjort med användning av surf och samtal/sms när ni varit iväg? Finns det något särskilt mobilabonnemang som rekommenderas?

Tacksam för svar!
22 aug. 2021 11:37
Använder endast wifi där det finns. Brukar inte ringa, men skulle i så fall ringa från Messenger när jag har wifi-uppkoppling.
Av Birgere
22 aug. 2021 18:50
Beror nog på vilka länder, Tre och Telenor har tex normal taxa i 40-50 länder utanför EU. Telia har något liknande även dom.
Lågprisabonemangen brukar vara löjligt dyra.
6 sep. 2021 15:18
Hej, vi ska göra en liknande resa, lämnar Sverige den 25e oktober och åker till Cancun för att resa runt Mexiko och sedan vidare söderut.

Jag kommer nog ändra mitt nuvarande abonnemang till kontaktkort (för att behålla numret om familj behöver få tag på mig) och sedan så kommer jag köpa lokala kontantkort i varje land då jag upplevt att det är det absolut billigaste sättet för att kunna använda mobildata när man reser. Jag har dualsim på min mobil så då är det ganska smidigt att kunna göra på detta vis och då kan man ju även dela ut sitt mobildata till resten av familjen om det behövs.