Missade mellannamnen i bokningen hos ryanair

4 juli 2013 18:51
Visningar: 14288
Vi ska flyga med ryanair till London i september och idag när vi fick min mammas och lillasysters pass och där i stod deras mellannamn med. Vi skrev inte med det på bokningen och undrar nu hur vi ska gå till väga? det är lite surt att betala 1100kr!
4 juli 2013 18:52
Nu när jag läste igenom texten så blev den lite osammanhängande, hoppas det går att läsa ändå.
4 juli 2013 22:58
Citerat från Emmutt96:
Nu när jag läste igenom texten så blev den lite osammanhängande, hoppas det går att läsa ändå.
Om du använder dig av ÄNDRA i inlägget så går det att redigera, dock inte om någon hunnit skriva ett inlägg efter ditt. :)

Och som ellismellis skriver - detta har svarats på många många gånger. Jag har aldrig skrivit annat ämn mitt tilltalsnamn och efternamn när jag flugit ryan. Eller med något annat flyg inom EU. Det behövs inte....
5 juli 2013 23:29
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Emmutt96:
Nu när jag läste igenom texten så blev den lite osammanhängande, hoppas det går att läsa ändå.
Om du använder dig av ÄNDRA i inlägget så går det att redigera, dock inte om någon hunnit skriva ett inlägg efter ditt. :)

Och som ellismellis skriver - detta har svarats på många många gånger. Jag har aldrig skrivit annat ämn mitt tilltalsnamn och efternamn när jag flugit ryan. Eller med något annat flyg inom EU. Det behövs inte....
Inte ens om mellannamnet står med i passet?
8 juli 2013 21:33
NEJ!, svarar jag på det. Ett förnamn och helst hela efternamnet räcker (har man ett dubbelnamn kan man t.ex. skriva ihop det som ett).
9 juli 2013 19:28
Citerat från Emmutt96:

Inte ens om mellannamnet står med i passet?
Alla namn står ju alltid med i passet - men nej, inte ens då.
9 aug. 2013 00:09
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Emmutt96:

Inte ens om mellannamnet står med i passet?
Alla namn står ju alltid med i passet - men nej, inte ens då.
I mitt pass så står ej mellannamnen med :)
Av Leffej
9 aug. 2013 14:14
Vi reste med KLM och på bokningsbekräftelsen stod våra förnamn men när vi fick våra E-tickets stod det våra mellannamn. Inget att bry sig om sa resebyrån och det var heller inte någon som reagerade.
Vi stoppade in våra pass i automaten och den spottade ut våra biljetter och i passkontrollen sa ingen något.
Men kanske Ryanair har annan policy.
Av Annl
10 aug. 2013 10:08
Är du då säker på att du har ett Mellanamerika? Hur ser det ut i folkbokföringen?
Citerat från Emmutt96:
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Emmutt96:

Inte ens om mellannamnet står med i passet?
Alla namn står ju alltid med i passet - men nej, inte ens då.
I mitt pass så står ej mellannamnen med :)
10 aug. 2013 10:20
Citerat från Annl:
Är du då säker på att du har ett Mellanamerika? Hur ser det ut i folkbokföringen?
Citerat från Emmutt96:
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Emmutt96:

Inte ens om mellannamnet står med i passet?
Alla namn står ju alltid med i passet - men nej, inte ens då.
I mitt pass så står ej mellannamnen med :)
Du menar Centralamerika Annl ;-)

Ja ständigt detta förväxlande av vilka namn som är vilka.

Håller med, kolla folkbokföringen och beställ ett personbevis, alla som undrar vad som är för mellan och efternamn.
Av Annl
10 aug. 2013 10:25
Oops så fel det kan bli när man inte kollar paddan och dess förslag.... Mellanamn ska det förstås vara
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Annl:
Är du då säker på att du har ett Mellanamerika? Hur ser det ut i folkbokföringen?
Citerat från Emmutt96:
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Emmutt96:

Inte ens om mellannamnet står med i passet?
Alla namn står ju alltid med i passet - men nej, inte ens då.
I mitt pass så står ej mellannamnen med :)
Du menar Centralamerika Annl ;-)

Ja ständigt detta förväxlande av vilka namn som är vilka.

Håller med, kolla folkbokföringen och beställ ett personbevis, alla som undrar vad som är för mellan och efternamn.
14 aug. 2013 01:49
Reste många år och säkert 30 gånger innan jag började skriva med alla namnen som stod i passen och det gick alltid bra ,sist vi reste med ryan så skrev jag fel på mellannamnet på min son och det gick bra det också så det verkar inte så petigt.
14 aug. 2013 11:22
Citerat från Emmutt96:
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Emmutt96:

Inte ens om mellannamnet står med i passet?
Alla namn står ju alltid med i passet - men nej, inte ens då.
I mitt pass så står ej mellannamnen med :)
Jag får korrigera mig, alla folkbokförda namn finns alltid med. Andra namn är inte intressanta eller aktuella vid resa.
14 aug. 2013 20:18
Citerat från Laplander:
Reste många år och säkert 30 gånger innan jag började skriva med alla namnen som stod i passen och det gick alltid bra ,sist vi reste med ryan så skrev jag fel på mellannamnet på min son och det gick bra det också så det verkar inte så petigt.
Tack för ditt svar!! Jag har börjat lugna mig nu!! Vart riktigt orolig ett tag där! ;)