Mina tips om Montenegro!

Av Desires
25 juli 2018 10:24
Visningar: 1107
Mitt senaste inlägg handlar om vackra Kotor som ligger mitt i den natursköna fjordvärlden! Titta in här om ni är intresserade! http://www.desires.se/#post214
En vecka är för kort tid där, och vi hann ej med vackra Skadarsjöarna eller nationalparkerna, så det får bli fler resor dit!
Av Desires
25 juli 2018 22:16
Vi tog flygstol med Apollo, enda jag hittade som hade direktflyg till Tivat (betalade 3.500:-/person).
Skulle ej hyra bil denna gång, åkte med barn/barnbarn och ville ha nära till Kotor. Kan man tänka sig att flyga till Dubrovnik (ca 1,5 timme därifrån tror jag) går det billiga flyg dit med Ryan Air (men det
visste du nog redan...) Absolut sevärt var det alla fall och Kotor mysigaste staden i det området!
Av Ansun
26 juli 2018 09:00
Tack för svar.
Hur upplevde du prisnivån jämfört med Kroatien?
Av Desires
26 juli 2018 10:17
Citerat från Ansun:
Tack för svar.
Hur upplevde du prisnivån jämfört med Kroatien?
Billigare än Kroatien!
Jag hade också hört innan att de ej skulle ha någon god mat där, men det håller jag inte med om, vi åt gott på de allra flesta ställen faktiskt, t o m på tavernor intill stränderna (risotto, grillad fisk, skaldjur, chevapcici, sallader). Men vi hade kanske tur..........
Av Ansun
26 juli 2018 11:14
Det låter intressant. Jag tror bestämt att vi ska prova på Montenegro nästa år👍
Av Desires
26 juli 2018 17:03
Det tycker jag absolut ni ska göra!😊
....En negativ detalj om man jämför Kroatien med Montenegro är att det - på en del ställen - var betydligt skräpigare i Montenegro än vad vi upplevt i Kroatien.
Trist, men det var absolut ej så överallt.......
Av Fruresa
11 aug. 2018 12:02
Är också intresserad av Montenegro.

Har tittat på Budva som ort.

Vi önskar pool, klart hav, promenader, hyfsade priser på glass, öl od, och värme!

De flesta resebolag har charter dit.

Om någon i tråden har ett hotellnamn som är bra tar jag gärna tips.

Barnen är 9 och 12.