Milano,Rom eller London? Vad är bäst?

Av Jo15
27 feb. 2012 15:05
Visningar: 3276
Hej jag skulle vilja veta vad som är bäst att åka på en weekend, Milano, Rom eller London? Ge gärna tips på hotell med.

MVH
J-O
27 feb. 2012 17:11
Hej på dig!

Vilken av städerna som är bäst beror ju lite på vad huvudsyftet med resan är? Vill du lägga mest tid på shopping (kläder, prylar) eller på att gå på sightseeing t ex? Är det kulinariska matupplevelser du eftersöker? Eller skall du bara vara och inte göra någonting alls?

Skall du åka i vår eller i sommar eller i höst eller i vinter? Också väsentligt. (T ex kan ju Rom vara hett och jobbigt mitt i sommaren)

Om man är större än normal (längd eller bredd) så kan kläder i Italien vara som fördömt att hitta - men har man en small till medium kropp så är nog Italien att föredra :)

För maximal sightseeing av gamla byggnader fungerar främst Rom och London.

Av de tre städerna tycker jag Milano är sämst :(
Av Jesperw
27 feb. 2012 23:13
Instämmer med föregående. Personligen skulle jag föredra London eller Rom.
28 feb. 2012 13:55
Själv, skulle jag definitivt välja Rom. Men ligger shopping på din "att göra" lista, då är kanske London ett bättre alternativ. Mer om hotell i Rom hittar du här: http://hotellin.se/rome.html. Senast bodde vi på Hotel Saturnia som ligger nära Stazione Termini och ca 10-15min från Colosseum . Ett rätt trevligt hotell med bra priser och ett läge som passade iaf oss väldigt bra.
/M.
Av Annl
28 feb. 2012 17:11
Håller med men vill lägga till att jag fått lära mig att man i Italien inte skall bo nära centralstationen eftersom det i allmänhet är sämre kvarter där men det kanske har ändrats i Rom.