Mexiko - Can Cun, överskattat? tips!

Av Aula
27 dec. 2014 21:29
Visningar: 662
Hej!
Har hittat 15dagars resor till can cun för typ 8200:-/person flyg+boende.
Tyckte det lät som väldigt bra pris men så har jag kollat runt lite och det verkar som många rekommenderar andra ställlen än can cun. Att det bara är dyrt och överskattat? Någon som vet, synpunkter?
Hur ligger Can cun i förhållande till utflykter som mayaruinerna och såna där sjunkhål i djungeln som man kan bada i? Kommer inte ihåg vad de heter :p
Som sagt, behöver alla tips å rekommendationer jag kan få då jag aldrig varit i mexiko innan.
Tack på förhand :)
Av Stina_
28 dec. 2014 00:22
När jag besökte mexico bodde jag i playa del carmen ca 45 min från cancun.
Många säjer att både cancun och playa del carmen är för turistit men vi älskade mexico. Skulle gärna åka tillbaka och då bo i cancun. Bussutflykter till pyramiderna finns från cancun. Vägarna är väldigt moderna i mexico så man tar sig lätt vart man vill. Glöm inte ett besök till ön isla mujeres som utgår från cancun.
28 dec. 2014 15:59
Hej
Kom hem ifrån Cancun idag.
Cancun tyckte jag var lite speciellt då det fanns ingen strandpromenad annat än stranden vilken
var väldigt trög att gå på och andra sidan av hotellen var en hårt traffikerad gata vilken man inte
kunde gå in bland hotellen (bommar) och där jag bodde var den ganska öde.
Fördelen med Cancun var närheten till flygplatsen och närheten från hotellen till stranden.
Vad gäller utflykter var möjligheterna oändliga, var själv till Xitcen Itcha.
Av Aula
29 dec. 2014 20:24
Tack för alla svar! :) man blir lite klokare ju mer man kikar runt men är en djungel att hitta rätt.
Av Em588
2 jan. 2015 13:25
Jag har bara varit i Cancun någon dag, men skulle nog säga att det är helt ok om det mest är sol och bad som man är ute efter. Dock hade vi väldiga problem med att hitta någon strand eftersom de främst tillhör de stora hotellen. Vi smög tillslut in på en av hotellens privata stränder. Så om ni väljer Cancun skulle jag nog rekomendera att ta ett hotell med egen strand. Om ingen annan kan ge tips på någon allmän strand...
Som någon skrivit tidigare är Isla Mujeres väl värt ett besök! Det tar ca 30 min från Cancun med färja och är väldigt mysigt med en helt underbar strand. När vi var där var det dessutom inte ritkigt lika fullt på stranden i Isla Mujeres som det var i Cancun. På stranden vi tillslut hittade i Cancun låg vi packade som sillar (men det kan säkert variera från olika perioder och mellan olika stränder).
Hoppas du får det bra på din semester! Mexico är verkligen jättehärligt! Om du åker till Isla Mujeres och väljer att bo där några nätter kan jag rekomendera hostellet Poc-na (om du inte har något emot att sova i dorms).
//Emma