Mexico - vart?

22 juni 2015 20:00
Visningar: 395
Hej

Jag och min mamma tänkte resa till Mexico i vinter, hur är vädret mellan dec-feb? Vi vill ha värme!!

Tänkte resa till Playa del Carmen pga vi vill ha shopping!!!
Givetvis fina stränder och sevärdigheter också och som jag förståt kan man åka till Tulum från Playa del carmen som inte ligger allt för långt bort?
Vad får man inte missa?

Brukar inte resa med all inclusive men hörde att i Mexico på de finare hotellen så ska maten vara väldigt bra, kanske värt att ta de? Hur är det annars med priser etc, dyrt eller billigt?

Tacksam för hjälp!
Av Lager72
24 juni 2015 16:10
Det är varmt så det räcker, oroa dig inte!

Shopping i Playa? Finns väl nån liten Converse-butik men mest turistskräp.

Tulum ligger en 45 minuter bort med buss eller taxi. Akumal ligger också på vägen, där kan man snorkla med sköldpaddor, lite kul. Sen finns det en del gamla stenpyramider inåt landet, Chichen Itza är ett måste att besöka.

Beror på läget, en del hotell ligger utanför Playa och då är det all inc som gäller. Bor ni inne i Playa så är det kanske roligare att "äta runt" lite. Mat är billigt.
Av Emh87
19 juli 2015 16:51
Hej.

Kom precis hem efter två veckor i Mexiko. Besökte Cancun, Isla Mujeres, Isla Cozumel & Playa.

Har rätt färsk info så om du undrar något så hör av dig.

Finns utflykter och aktiviteter så det räcker att bli över. Playa har en rätt stor "gågata" som erbjuder bra shopping. Finns "riktiga" butiker. Rätt bra priser på tex Nike etc.

Tycker inte ni ska ta all incl. Finns många billiga och bra restauranger.

Återkom gärna om du har några funderingar.
Citerat från Louisemostert:
Hej

Jag och min mamma tänkte resa till Mexico i vinter, hur är vädret mellan dec-feb? Vi vill ha värme!!

Tänkte resa till Playa del Carmen pga vi vill ha shopping!!!
Givetvis fina stränder och sevärdigheter också och som jag förståt kan man åka till Tulum från Playa del carmen som inte ligger allt för långt bort?
Vad får man inte missa?

Brukar inte resa med all inclusive men hörde att i Mexico på de finare hotellen så ska maten vara väldigt bra, kanske värt att ta de? Hur är det annars med priser etc, dyrt eller billigt?

Tacksam för hjälp!