Mest romantiska platsen i New York?

Av Yuzu
2 maj 2009 11:02
Visningar: 2492
Vilken plats skulle ni säga är den mest romantiska i New York? Tänk dig att du ska fria till din partner, eller att din partner ska fria till dig på just den här platsen. Eller att du vill gifta dig där.

Är New York över huvudtaget en romantisk stad tycker du? Jämfört med klassiskt romantiska städer som Venedig, Paris osv..
4 maj 2009 23:05
Hmmm, New York kanske inte är den mest romantiska platsen i världen men om man skulle fria någonstans i staden så tycker jag att Bethesda Fountain/Terrace i Central Park skulle kunna vara ett bra val.
Av Sisso
6 maj 2009 20:21
Jag håller inte med tidigare kommentar. NY är en mycket romantisk stad. Jag hade mycket väl kunna gifta mig i svenska kyrkan och ta några härliga bröllopsbilder i staden. Det är en fantastisk stad och möjligheterna till frieri är oändliga! Jag tycker inte att platsen behöver vara det avgörande vid ett frieri utan det är sättet man gör det på. Det ska finnas en tanke med i det hela. Det är detta som ger den rätta stämningen, romantiken och minnet!
Av Julia
7 maj 2009 11:15
En väldigt romantisk stad!
För att nämna några fina ställen; Brooklyn Bridge, Central Park som kryllar av vackra småställen, ett frieri uppe i en skyskrapa med utsikt över staden är inte fel heller. Finns en del takrestauranger också.
7 maj 2009 17:05
Citerat från yuzu:
Tänk dig att du ska fria till din partner, eller att din partner ska fria till dig på just den här platsen.
Brooklyn Bridge är mitt förslag. Alla filmälskare har väl sett den här bron som förekommer i massor av filmer. Ett frieri i solnedgången mitt på bron tycker jag är romantiskt. Och är frieriet redan klart, kan det i alla fall vara en stämningsfull promenad.
9 maj 2009 13:17
Jag håller med - Brooklyn Bridge i solnedgången är väldigt romantiskt!
Kan även rekommendera en tur över Manhattan med helikopter - bättre frieri än så blir det inte : )
Av Sippy
11 maj 2009 18:56
Empire State Bilding!!!! På morgonen, precis när det öppnar, i fint väder, helt klart.....