Mellanlandning Sabiha Gökcen

Av Tyr32
17 sep. 2016 19:35
Visningar: 928
Hej!
Jag ska snart flyga från Arlanda till Dalaman med mellanlandning i Istanbul. Har läst att det inte är någon passkontroll när man kommer från Sverige och fortsätter inrikes? Stämmer det? hur lång tid bör man ha på sig på flygplatsen i så fall? Brukar det vara mycket folk på Sabiha Göken, valde nämligen bort Ataturk för att jag bara antog att det är mindre folk, utan att egentligen ha någon som helst aning... :) Och visst checkas bagaget in hela vägen till Dalaman redan på arn?! :)
18 sep. 2016 09:54
Jag tycker det låter osannolikt att det inte finns passkontroll, men jag har inte varit där själv.
Antar att du ska köpa en genomgående biljett (Pregasus?) Och då behöver du inte fundera på hur lång tid du behöver för det är redan uträknat. Väskan skickas då också hela vägen.
Om du tänker köpa två separata biljetter bör du ha flera timmar mellan flygen.
Av Marcoe
23 okt. 2016 22:14
Vet inte om du redan har åkt, men skriver ändå. Jag flög via Sabiha Gökcen till Hopa, och fick gå genom passkontroll. Visserligen räknas den som utrikes även om hopa ligger i Turkiet, men jag har för mig att de kollade passen även på de som flög vidare till turkiska destinationer, i och med att du kommer med ett internationellt flyg.
Tiden ska du egentligen inte behöva fundera på. Det är uträknat så att man ska hinna med sitt flyg, annars hade det inte gått att boka resan.
Av Tyr32
23 okt. 2016 22:38
Tack, passkontroll var det i Istanbul men inte på slutdestinationen. :)
En rusch genom flygplatsen blev det också, men det berodde på att vi var sena med att lyfta från start. Men kom fram gjorde jag och nu behöver jag inte noja så mycket för att åka samma rutt i slutet på november igen. :D