Mellanlandning i köpenhamn, hinner man åka in till centrum?

24 maj 2016 14:48
Visningar: 773
Hej, det är så att jag kommer att mellanlanda i köpenhamn i 5 timmar innan jag åker vidare till mallorca. Undrar därför om man hinner åka in till själv köpenhamn en stund under dessa 5 timmar från flygplatsen? Läste någonstans att det tar ca 10 min att ta tåget mellan flygplatsen och centrum.

Vi kommer endast ha handbagage med oss.

Tacksam för svar! :)
24 maj 2016 16:28
Jajamensan, bara att ta rulltrappan eller hissen till nedre plan och tågperrongen.
Av Birgere
24 maj 2016 18:02
Citerat från J_sefors:
Jajamensan, bara att ta rulltrappan eller hissen till nedre plan och tågperrongen.
eller rulltrappan upp till Metron, beror ju lite på vart man vill åka i centrum :-)
24 maj 2016 23:49
Jag vet inte mycket om Köpenhamn men skulle vilja gå till Nyhavn beroende på om det nära där man hoppar av från tåget/metron? Vad är smidigaste sättet att göra? :-)
Av Birgere
24 maj 2016 23:57
Citerat från Josefinemaria:
Jag vet inte mycket om Köpenhamn men skulle vilja gå till Nyhavn beroende på om det nära där man hoppar av från tåget/metron? Vad är smidigaste sättet att göra? :-)
Metron till Kungens nytorv tveklöst bäst
24 maj 2016 23:59
Citerat från Birgere:
Citerat från Josefinemaria:

Jag vet inte mycket om Köpenhamn men skulle vilja gå till Nyhavn beroende på om det nära där man hoppar av från tåget/metron? Vad är smidigaste sättet att göra? :-)

Metron till Kungens nytorv tveklöst bäst
Tack för tipset, då kör jag på metron :)
25 maj 2016 00:29
Metron är klart bäst, tänk bara på att inte hoppa av på stationen Kastrup, då hamnar du i stadsdelen Kastrup när du ska tillbaka, fortsätt till Copenhagen Airport, (lufthavnen).

Citerat från Josefinemaria:
Citerat från Birgere:

Citerat från Josefinemaria:

Jag vet inte mycket om Köpenhamn men skulle vilja gå till Nyhavn beroende på om det nära där man hoppar av från tåget/metron? Vad är smidigaste sättet att göra? :-)

Metron till Kungens nytorv tveklöst bäst
Visa mer
Tack för tipset, då kör jag på metron :)
27 maj 2016 10:04
Citerat från Josefinemaria:
Tack för tipset, då kör jag på metron :)
Gör det. Det tar runt en kvart till Kongens Nytorv och du behöver bara promenera över torget så är du i Nyhavn. Metroen är dessutom mycket pålitligare än tåget just nu. DSB har helt tappat greppet och ID-kontrollerna mot Sverige ger spårträngsel så vissa tåg från Sverige passerar Kastrup på godsbanan utanför utan att stanna på flygplatsen alltså.

Just nu är det metrobygge på Kongens Nytorv men ta dig bara runt alla gröna stängsel så kommer du rätt. Eftersom du har ett par timmar hinner du faktiskt med en kanaltur från Nyhavn också. Rekommenderas!