Mellanlandning 20h Heathrow

Av Jemmy
16 feb. 2019 15:40
Visningar: 410
Hallå.
Åker hem från Usa till Göteborg och mellanlandar 11.05 på Heathrow. Nästa flyg går (tyvärr 😭) inte förrän 07.20 dagen efter från samma flygplats.
Jag tänker verkligen inte stanna på flygplatsen utan att ta chansen och se London lite.
Nu till min fråga. Kan jag hämta ut mitt incheckadebagage? Eller förs det över till nästa flyg automatiskt?

Och kan jag( om jag inte ta med mig mitt incheckade bagage) , checka in online, och återvända till flygplatsen runt kl 24.00 och gå in genom säkerhetskontrollen eller måste jag vänta till 2h innan för att gå förbi?
16 feb. 2019 19:31
Att få ditt bagage taggat endast till London borde gå men det får du fråga om i incheckningsdisken i USA. Ingen garanti för det. MEN om du gör det så kan du nog inte checka in väskan igen klockan 24.00 kvällen innan eftersom inga flygbolag har flighter så sent så det finns nog ingen incheckningsdisk öppen. Vet inte ens om säkerhetskontrollen har öppet så sent. Jag skulle inte hämta ut mitt bagage och endast packa mitt handbagage med saker jag behöver i London och sedan antingen komma tillbaka till flygplatsen innan sista flighten går så att säkerhetskontrollen har öppet eller sova någonstans nära flygplatsen och komma dit tidig morgon. Du kan ju också sova på flygplatsen men innan säkerhetskontrollen. Angående att checka in online till Göteborg så borde det inte vara några problem. Annars får du nog boardingkortet till Göteborg redan när du checkar in i USA.
Av Jokkke
19 feb. 2019 21:57
Citerat från Silverfang:
Att få ditt bagage taggat endast till London borde gå men det får du fråga om i incheckningsdisken i USA. Ingen garanti för det. MEN om du gör det så kan du nog inte checka in väskan igen klockan 24.00 kvällen innan eftersom inga flygbolag har flighter så sent så det finns nog ingen incheckningsdisk öppen. Vet inte ens om säkerhetskontrollen har öppet så sent. Jag skulle inte hämta ut mitt bagage och endast packa mitt handbagage med saker jag behöver i London och sedan antingen komma tillbaka till flygplatsen innan sista flighten går så att säkerhetskontrollen har öppet eller sova någonstans nära flygplatsen och komma dit tidig morgon. Du kan ju också sova på flygplatsen men innan säkerhetskontrollen. Angående att checka in online till Göteborg så borde det inte vara några problem. Annars får du nog boardingkortet till Göteborg redan när du checkar in i USA.
I London går det flyg den tiden ;)
19 feb. 2019 22:07
Citerat från Jokkke:

I London går det flyg den tiden ;)
Nope. Heathrow har flygförbud för kommersiella flighter på natten mellan ca 23.00-05.30. Som exempel startar den sista flighten ikväll 22.40 och nästa efter det 06.00 i morgon bitti.