Mellanlanda Istanbul?

2 aug. 2016 22:05
Visningar: 2797
Hallå där,
Sitter och kollar flygbiljetter till Nya Zeeland nu i Oktober och alla biljetter som jag hittar med bra priser och helt ok flygtider är rutter som gör mellanlandning i Istanbul. Vad tror ni? Vågar man boka ändå trots oroligheterna?
5 aug. 2016 11:54
Citerat från Genes161:
Samma undrar jag...
Kan du ju bara själv avgöra. Sannolikheten för att det skulle smälla just då du är där är ju liten, men det är ju upp till dig. Ingen vet vad som händer eller kommer att hända där borta.
Jag hade tittat mer på vilket flygbolag det är, inte var det landar. Själv reser jag hellre med t.ex. Emirates än Turkish Airlines.
5 aug. 2016 12:21
Att det skulle smälla är jag inte särskilt orolig för. Utan det kan vara mer andra saker, som tex att militären tar över flygplatsen och "typ" stänger den. Detta fenomen hände för inte så länge sedan i Bangkok.

Jag vill oxå bara höra hur folk reagerar och om andra vågar boka. Just nu är det riktigt billigt för vår familj att boka till just bkk. Och jag tror att vi kommer boka.
Av Antalya
5 aug. 2016 13:12
Kom nyligen från Istanbul. Nu är det mycket säkerhet än tidigare i flyg platsen, Jag reser samma väg i december också.