Mellanladning Dubai

Av Landl
19 jan. 2017 01:43
Visningar: 419
Hej!

I maj åker flyger jag via Dubai ner till Kuala Lumpur. I Dubai har jag 4h 45 min till nästa plan går och undrar om jag hinner att åka in till stan? I vissa länder tar säkerhetskontrollen när man väl landar extra lång tid, som i t.ex. Kina, Kuba, USA etc. Är det likadant i FöA och Dubai?

Hela resan från Stockholm till KL kommer att ske med Emirates (ej separata bokningar).
Av Pelle77
19 jan. 2017 06:08
Det skulle inte jag chansat på med en sån kort mellanlandning. Lämnar du flygplatsen måste du gå igenom security etc igen och sånt kan ta tid.
Av Bibby
19 jan. 2017 09:40
Håller med, lite för kort tid. Köp in dig i lounge och njut där istället.
Av Birgere
19 jan. 2017 09:45
Citerat från Bibby:
Håller med, lite för kort tid. Köp in dig i lounge och njut där istället.
Kan man få sig en Gin & Tonic där?
Av Bibby
19 jan. 2017 09:56
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Håller med, lite för kort tid. Köp in dig i lounge och njut där istället.

Kan man få sig en Gin & Tonic där?
Du kan få så många du kan dricka, så länge du kan gå hyfsat rakt... ;)
Av Birgere
19 jan. 2017 10:01
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Håller med, lite för kort tid. Köp in dig i lounge och njut där istället.

Kan man få sig en Gin & Tonic där?

Visa mer
Du kan få så många du kan dricka, så länge du kan gå hyfsat rakt... ;)
e de krypavstånd till gaten spelar de väl ingen roll ;-)

Nä, frågan var mer seriös än så då jag aldrig haft tid o nyttja lounger i det alkoholfattiga Dubai. Vore ju surt om man betalar $40 för torrt bröd o vatten.
Av Bibby
19 jan. 2017 10:19
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Håller med, lite för kort tid. Köp in dig i lounge och njut där istället.

Kan man få sig en Gin & Tonic där?

Visa mer
Du kan få så många du kan dricka, så länge du kan gå hyfsat rakt... ;)

Visa mere de krypavstånd till gaten spelar de väl ingen roll ;-)

Nä, frågan var mer seriös än så då jag aldrig haft tid o nyttja lounger i det alkoholfattiga Dubai. Vore ju surt om man betalar $40 för torrt bröd o vatten.
Aha...
Det behöver du inte oroa dig för, förvisso inte besökt nån lounge i Dubai men i Abu Dhabi, Manama och Doha och där har det inte varit nån brist på alkohol.

Detsamma gäller på planen, där snålas det inte. Lite lustigt är att de tre arabbolagen alla har en bar längst bak i deras A380, inga andra som har det. Testade det för några veckor sen, var en mycket trevlig samlingspunkt :)
Av Birgere
19 jan. 2017 10:27
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Håller med, lite för kort tid. Köp in dig i lounge och njut där istället.

Kan man få sig en Gin & Tonic där?

Visa mer
Du kan få så många du kan dricka, så länge du kan gå hyfsat rakt... ;)

Visa mere de krypavstånd till gaten spelar de väl ingen roll ;-)

Nä, frågan var mer seriös än så då jag aldrig haft tid o nyttja lounger i det alkoholfattiga Dubai. Vore ju surt om man betalar $40 för torrt bröd o vatten.

Visa mer
Aha...
Det behöver du inte oroa dig för, förvisso inte besökt nån lounge i Dubai men i Abu Dhabi, Manama och Doha och där har det inte varit nån brist på alkohol.

Detsamma gäller på planen, där snålas det inte. Lite lustigt är att de tre arabbolagen alla har en bar längst bak i deras A380, inga andra som har det. Testade det för några veckor sen, var en mycket trevlig samlingspunkt :)
Serveringen ombord vid sätet är jag bekant med ;-) men baren i 380n var ny.

Lite upponedvändavärlden om man jämför med Aeroflot där vodkan brukade flöda förr i världen men idag är på gränsen till snustorrt. :-D
19 jan. 2017 10:50
Sitter själv och funderar på att köpa en resa med 12 timmars mellanlandning (kl 23 till 11) i Dubai. Jag har aldrig varit i Dubai och tänkte ta ett hotel inne i Dubai och kanske se lite på morgonen men det blir ju väldigt stressigt. Vad hade ni gjort, tagit ett hotel vid flygplatsen? Eller bokat in er i en lounge?
Vet ni något prisvärt hotel nära flygplatsen?
Jag har hört att förr i tiden så stod Emirates för hotel och mat om man hade längre mellanlandning än 8 timmar men mindre än 24, stämmer det?
Av Bibby
19 jan. 2017 10:54
Citerat från Turochretur:
Sitter själv och funderar på att köpa en resa med 12 timmars mellanlandning (kl 23 till 11) i Dubai. Jag har aldrig varit i Dubai och tänkte ta ett hotel inne i Dubai och kanske se lite på morgonen men det blir ju väldigt stressigt. Vad hade ni gjort, tagit ett hotel vid flygplatsen? Eller bokat in er i en lounge?
Vet ni något prisvärt hotel nära flygplatsen?
Jag har hört att förr i tiden så stod Emirates för hotel och mat om man hade längre mellanlandning än 8 timmar men mindre än 24, stämmer det?
Ja, med 12 timmar tycker jag du ska åka in till stan. Iofs mitt i natten men kan vara vackert då också.

Kolla deras hemsida, där står vilka erbjudanden de har.
19 jan. 2017 11:04
Citerat från Turochretur:
Sitter själv och funderar på att köpa en resa med 12 timmars mellanlandning (kl 23 till 11) i Dubai. Jag har aldrig varit i Dubai och tänkte ta ett hotel inne i Dubai och kanske se lite på morgonen men det blir ju väldigt stressigt. Vad hade ni gjort, tagit ett hotel vid flygplatsen? Eller bokat in er i en lounge?
Vet ni något prisvärt hotel nära flygplatsen?
Jag har hört att förr i tiden så stod Emirates för hotel och mat om man hade längre mellanlandning än 8 timmar men mindre än 24, stämmer det?
Det beror på vilken bokningsklass du har. Man ska också komma ihåg att boka det.
Av Landl
20 jan. 2017 11:36
Tack så mycket för alla svaren. :)

Hur många timmars mellanlandning ska man ha "minst" enligt er, om man vill åka in till stan? Vi har inte bokat flyget ännu, men har sett att det finns flera andra Emirates-alternativ som har något längre tid i Dubai.

Annars låter ju loungen helt klart lockande. ;)