Med bil från Split till Brac

Av Jenikar
18 apr. 2018 19:22
Visningar: 1217
Hej,

Kommer att resa med hyrbil från Split till Brac i början av juli. Landar fredag kväll. Den enda färjan vi hinner till är dagens sista kl. 21.00. Eftersom man inte kan reservera plats i förväg undrar jag om någon har erfarenhet när det gäller platstillgång. Vi vill ju ogärna bli kvar i Split över natten då vi har boende bokat på Brac. Tacksam för era erfarenheter.
Av Desires
19 apr. 2018 23:15 (redigerad)
Har åkt färjor i det området många ggr, men aldrig med bil! Aldrig varit problem att komma m önskad färja f oss.
Tror det är mest folk som åker på dagarna, o borde vara lättare att komma med färjan den tiden, men jag kan ej veta säkert förstås. Om vi k t Split m kvällsflyget brukar vi oftast sova en natt i Split o sedan ta en färja dagen efter.
(vi åker oftast t ön Vis, drygt 2 Tim, men Brac är ju den närmaste ön fr Split.) Hoppas det går bra f er!
HäR mina tips om ön Brac, som är en väldigt fin ö! http://www.desires.se//#post93
Av Jenikar
20 apr. 2018 11:25
Stort tack Desires för tips!!
23 apr. 2018 23:46
Tänk på att 5-11juli pågår Ultra Europe, en enorm musikfestival som flyttar från Split till Brac till Hvar till Vis. Det är en väldigt populär festival med massor av folk, så kommer Ni under dessa dagar så var beredda på att det är fulla färjor, hotell osv osv. Lär vara väldigt kul och folk kommer från alla världens hörn.
Trevlig resa
Av Jenikar
24 apr. 2018 10:24
Tack Lisa för denna värdefulla info. Hade själv ingen aning. 👍😃