Med 10 åring i London

Av Bergabo
20 aug. 2015 07:20
Visningar: 2851
Vi planerar att ta med vårt äldsta barnbarn till London. Efterlyser tips på det som kan passa att göra med en 10 årig pojke ?

Skulle just boka hotell och behövde en dialog med hotellet ang sängar, tillgång till extrasäng osv... Upptäckte då att ingen emailadress fanns till hotellet, bara alla dessa bokningssighter... Jag ringde hotellet och fick emailadressen och kunde nu kommunicera fram lösning. Skall man behöva ringa hotellet i en situation som denna
Av Emolis
21 aug. 2015 19:22
Gillar han Harry Potter så är ett tips att besöka Warner Bros och Harry Potter studio tour. Vår 9-åring tyckte det var det roligaste med Londonbesöket, men då hade han läst alla böckerna och sett alla filmer ett par gånger innan (ett riktigt Harry Potter fan :)) Annars kan en tur med London Eye kanske vara något han gillar? Är det något han är speciellt intresserad av? Vissa tioåringar gillar att åka på sight-seeing, några vill shoppa, andra gillar sport osv.
22 aug. 2015 21:13
Hej.
Vår 11 åring gillade London Dungeon, ekorrar i parken, och musikaler Triller och Rock of ages.
Av Bergabo
23 aug. 2015 20:09
Tack för alla "prövbara" förslag !
Beskriv gärna mera om "ekorrar i parken" !
23 aug. 2015 22:34
Hej.
I St James park bor många ekorrar som kommer fram och tar gärna emot nötter. Vi såg ekorrar även i Holland Park.
Glömde säga att både Natural History Museum och Science Museum är något för familjer med barn. Det bästa är att de är gratis, men det medför köer, särskilt under skollovsveckor. Vi valde att gå på naturhistoriska museet ca en timme för stängning (utan någon kö) och besökte bara avdelningen med mineraler och stenar som just då intresserade min son.
Mitt råd är att utgå från ditt barns intressen.

Minns att vi gick in i den stora leksaksaffären Hamley´s som ligger på Regent St.

Det var uppskattat att bara åka runt stan med dubbeldäckare.
24 aug. 2015 08:44
Camden Lock Market.

Ligger i stadesdelen Camden och där finns det hur mycket som helst att titta på för både vuxna och barn. :)
24 aug. 2015 10:17
Citerat från Bergabo:
Vi planerar att ta med vårt äldsta barnbarn till London. Efterlyser tips på det som kan passa att göra med en 10 årig pojke ?

Skulle just boka hotell och behövde en dialog med hotellet ang sängar, tillgång till extrasäng osv... Upptäckte då att ingen emailadress fanns till hotellet, bara alla dessa bokningssighter... Jag ringde hotellet och fick emailadressen och kunde nu kommunicera fram lösning. Skall man behöva ringa hotellet i en situation som denna
Allt beror ju på vad han gillar. Det kan vara spännande att gå runt på fartyget HMS Belfast till exempel och en tur på Themsen med båt är också något som passar alla åldrar.

Hamleys leksaksvaruhus på fyra våningar är ett måste och Camden Lock/Market tycker han säkert är kul för det är lite lagom galet. Science Museum har en massa interaktivt där man kan cykla fram elektricitet och konstruera broar m.m. utöver att titta på utställningar.

På British Museum kan det vara kul att se egyptiska mumifierade katter om han gillar historia...

London Eye (köp biljetter på nätet i förväg så slipper ni köa) är fint i skymningen.

Jag har bloggat om London med barn här: https://barabrittiskt.wordpress.com/2014/09/20/london-for-familjer/