Marsa alma

Av Skrea
9 feb. 2013 14:42
Visningar: 606
Har läst fram och tillbaka om hotellen där för att få det bästa stället för snorklngmen det verkar vara väldigt blåsigt där?? fritids hotell blue village ligger i en vik men läser om vägglöss där!! Några goda råd från er.
Av Krezz
11 feb. 2013 10:31
Har bara bott i Marsa Alam en gång, på Resta Reef Resort, och då hade vi tyvärr lite problem med stark pålandsvind som skapade häftig sjögång som ofta gjorde att vi inte kunde snorkla. Detta fenomen är ju inte specifikt för Marsa Alam utan det förekommer även i t.ex. Sharm el Sheikh vid de hotell som ligger oskyddade ut mot öppna havet. Men det finns ju som du säger vikar och en av dom är Coraya Bay där man nog kan snorkla oavsett vindriktning men vi valde att återvända till Sharm, efter vår enda resa till Marsa Alam, där jag har känslan av att det finns fler alternativ till snorkling om "blåsten" inte är på vår sida.

På frågan om vägglöss har jag dock inget svar.

MVH Krezz
Av Marulk
12 feb. 2013 17:01
Jag har skrivet om våra erfarenheter på Tripadvisor gällande de båda Three Corner hotellen i Marsa Alam.
Hade det inte varit för planering av en helt annan resa hade det nog blivet en 5e gång till MA i vår :)
Kan tillägga att vi har varit i El Gouna, Hurghada, Sharm el Sheik och Nabq