Malta konfirmationsresa 2007?

10 aug. 2007 15:52
Visningar: 816
Hej, vi funderar på att anmäla vår dotter på STS konfirmationsresa till Malta år 2008 och undrar om det är någon som varit där med STS i sommar som kan berätta hur det är (antingen som konfirmation- eller språkresa)? Vi har ju läst en del i tidningarna i sommar att det är mycket fylla och att reglerna inte fungerar men då nämndes EF. Hur funkar det med STS? Är det mycket festande? Hur funkar det med reglerna?
Av Maowlin
10 aug. 2007 17:29
Hejsan svejsan!

Jag tycker det låter som en strålande ide och göra konfirmationen utomlands. Jag har varit på Språkresa i Torquay i tre veckor (2005), den klart bästa sommaren, lätt. Då jag åkte åkte jag med STS och tyckte det funkade superbra. Reglerna följdes när jag var där för det mesta och bara två av 250 fick åka hem under de tre veckorna jag var där. Då en pga sjukdom och en annan pga fylla. Fylla existerar, och framför allt på Malta som har 16 års gräns på sprit. Jag bodde i en bra familj som sa rakt ut att om vi kom hem fulla fick vi sova ute. Inte alla är sådana, men de flesta som gick i min grupp (ca 50 st) hade bra familjer.

Jag skulle rekomendera att åka till England, men jag förstår att Malta drar med sol och bad, men det finns faktiskt på Engelska rivieran med (Brighton, Plymouth, Torquay m fl). Massa roliga aktiviteter och allt.

Dessutom var ledarna kanon, jag kanske hade tur, men de var verkligen superbra.

Ett stort minus för england är ju maten, speciellt lunchen, men eftersom allt annat var över förväntan så var jag en grymt nöjd resenär när jag kom hem.