Mallorca

2 jan. 2015 17:37
Visningar: 928
Tar gärna emot tips på utflyktsmål från Palma de Mallorca under Februari.
Bor privat via Airbnb och har inte tänkt att hyra bil.
Av Babbo
30 jan. 2015 22:42
Jag har varit på Mallorca i februari. Om man har tur blommar fortfarande mandelträden! Åk gärna upp mot Alaro' - där var det vackert!
http://www.reseguiden.se/forum/bilder/mandeltraden-blommar-mallorca-spanien-25384

Vädret var skiftande. I Palma var det ca 15 grader och ibland sol. Uppe i Soller nästan nollgradigt och snö någon dag. Så om du vill ha "varmt" är det bättre att stanna i Palma ;)
Om du inte ska hyra bil så finns det bra kommunikationer på Mallorca - både med buss och tåg.
http://www.tib.org/portal/en/web/ctm/inici

Vi trivdes bäst i Palma i februari. Gjorde en utflykt till stranden Es Trenc men det var bara kallt och blåsigt. En utflykt till Inca för att shopping och som sagt till Soller där det var snöblandat regn.
Palma är underbart med sina museer, shopping, tapasställen och plazor där det är härligt när solen tittar fram. Hela året.
Av Xiqueta
31 jan. 2015 21:06
Soller är nog kallt i februari, även Valldemossa men det är väldigt fint och lätt att ta sig dit från Palma. Även om det är kallt rekommenderar jag verkligen en tur upp i bergen, det är otroligt fint (men inte lika fint när det regnar!). Cap de Formentor är också otroligt fint men säkert ganska kallt, det går buss till Port de Pollensa och därifrån upp till Cap de Formentor.
Sen Inca som någon nämnt med marknad på torsdagar, åt samma håll med tåg finns även ett stort köpcenter, Festival Park Outlet, det var väl dock inget vidare imponerande.
Palma är dock fantastiskt så det behövs inte jättemånga utflykter. Playa de Palma ligger lite utanför stan, går bussar dit. Det är jättefint längs med hela Paseo Maritimo också, och gamla stan. Jag vet inte hur Cuevas del Drach är i februari, det kanske går att åka dit året runt, det går utflykter dit (fina grottor).

Oavsett vad ni hittar på blir det säkert jättebra :)
1 feb. 2015 10:08
Tack för bra tips!!!
Jag gillar ställen dit lokalbefolkningen går. Jag bor privat i Palma och vill känna Mallorcas själ.