Maldiverna + Dubai

28 jan. 2017 12:51
Visningar: 768
Vi klurar lite på ev bröllopsresa inför hösten/vintern 2018. Är lite inne på Maldiverna och kollar runt på alternativ men jag är inte speciellt berest då vi har barn osv blir det mest charter. Så dålig koll på hur man löser allt när inte allt är klart 😂 Dels behöver jag bra tips på boenden i både Dubai och Maldiverna - gärna bungalows i Maldiverna.

Och är det billigare att boka allt separat motför att boka charter? Och hur går man till väga med transfer osv till öar oså om man bokar det separat. Flyg och boende är ju inte så svårt men just det med transfer emellan.

Tar gärna emot tips! :)
Av Mipec
28 jan. 2017 13:36
Citerat från Sarahohrn:
Vi klurar lite på ev bröllopsresa inför hösten/vintern 2018. Är lite inne på Maldiverna och kollar runt på alternativ men jag är inte speciellt berest då vi har barn osv blir det mest charter. Så dålig koll på hur man löser allt när inte allt är klart 😂 Dels behöver jag bra tips på boenden i både Dubai och Maldiverna - gärna bungalows i Maldiverna.

Och är det billigare att boka allt separat motför att boka charter? Och hur går man till väga med transfer osv till öar oså om man bokar det separat. Flyg och boende är ju inte så svårt men just det med transfer emellan.

Tar gärna emot tips! :)
Transfern från Male ordnar boendet, det brukar dessutom vara obligatoriskt att man anlitar det via hotellet. Du får ett mail från boendet där dom ber dig ange ankomstflight.

Om du kommer så sent till Male att det inte går att ta sig ut till din ö måste du ordna övernattning.

Vilamendhoo tyckte jag var en bra ö med fint lättillgängligt rev.
Av Mipec
28 jan. 2017 15:23
Jag utgår då från att det är en resortö ni kollar på och inte en lokalö.
28 jan. 2017 21:28
Maldiverna är nog det land som är mest likt charter utan att vara det. Flyget bokas sv hotellet, man blir bussad från flygplats till sjöflygplansterminal och sen hämtad med båt från flygplan till ö. Oerhört slappt och smidigt. Jag är mest van vid att resa reguljärt och tyckte det var skönt att slippa tänka på nåt för en gång skull!

Jag gillade förresten också Vilamendhoo, men det finns så många fina öar. Tyvärr går de flesta bort om man vill hålla sig under $1000/natten.