Malaysia 2 veckor november

Av Sun
8 okt. 2010 14:25
Visningar: 1975
Behöver lite hjälp o idéer från er som vet =)
Vi: ett par i 30 års åldern som reser med vår 1 åriga son.
Landar i KL o har sedan två veckor på oss.

Målet är:
Sol o bad o avsluta med shopping.

Tanken är:
Landa i KL, Ta oss vidare m flyg till Langkawi. Kolla om det är ngt för oss, om inte så vidare m båt till Koh Lipe. Tillbaka till KL o vara där de sista ca 4 dagarna.

Hur låter detta?

Finns det hotell el liknande vid flygplatsen i KL?
Behöver man boka flyg ut till Langkawi hemifrån el är det smidigt att göra över disk där? (hörde att lågprisbolagen har en egen terminal). Vet ju inte om det blir förseningar osv.

Tacksam för er hjälp!
Av Sierra
8 okt. 2010 14:59
Hotell "Pan Pacific Kuala Lumpur International Airport" ligger på flygplatsen.
Boka med booking.com för bra pris utan avgifter och du betalar till hotellet vid utcheckning.

Det finns ingen anledning att boka flyg på plats, med risk att inte komma med, om ni vet när ni skall åka. Boka hemifrån!

Här har du info om hur det funkar om ni vill åka med AirAsia till Langkawi från KL.
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/transfer-kuala-lumpurs-flygplats-13704
Av Sun
8 okt. 2010 20:18
Tack för ditt svar!
Kollade vädersajter nu...
Är vädret lika dåligt som de visar?
Moln/Regn, 24-30 grader, men inte en enda sol tom 22/10.
Förstår att det är sol men så mkt gråa moln m regn, blir jag lite oroad..
De är de två första v i nov vi ska dit.
Av Sierra
8 okt. 2010 23:26
No worries.
Vädret kan man inte påverka men det är en månad innan ni är på plats och det är i slutet av oktober väderomslaget enl statistiken sker. Varför tror du att trafiken mellan öarna i Andaman Sea börjar omkring 20 oktober :-)) Vis av många års erfarenhet börjar det roliga ungefär då och jag är säker på att när ni är där kommer ni att ha det bra. Regnskurar kan förekomma någon gång i början av november men företrädesvis under sena em och under natten.

Jag kan nämna att under sommaren som gått har det mestadels varit mycket bra väder på Lipe med mycket sol och svaga vindar.

Enjoy your trip!
12 okt. 2010 20:12
Kanske vi träffas???
Vi reser till K L den 9 nov. och stannar där i tre dygn, sedan till Teman Negara i tre dygn för att sedan flyga över till Langkawi där vi bor på Mutiara Bureau Bay resort. Har bott på detta hotell tidigare och tycker det är trevligt med fina stränder och fin natur runt hotellets omgivning. Visserligen en bit från centrum med inga problem att ta sig dit
13 okt. 2010 01:11
Hej, om du är ute efter hotell vid lågpris flygplatsen (airasias tex) finns tunehotels.com ett dubbelrum som tar 2 v +1b billigt. Att tänka på när ni flyger väldigt tidigt härifrån eller anländer sent; Taxi är "dyrt "o tar en stund eftersom flygplatsen ligger långt utanför KL. finns bra transfer m buss men inte just sent/tidigt.
Flyger du tex 8 får ni åka vid 5, o det är mkt folk o aningen rörigt därute. Malaysia är toppen! Ni har valt ett BRA resemål.
Av Sun
13 okt. 2010 21:03
Tack för alla era svar!

Nu är hotell bokat på flygplatsen Concorde in - http://sepang.concordehotelsresorts.com/
Dagen efter är flyg bokat till Langkawi - med Malaysia airlines.

Sen har vi inte kommit längre (och detta är redan väldigt välplanerat för att vara oss) =)
På Langkawi vill vi iallafall ha bokat första nattens boende.
Någon som har förslag?
Var på Langkawi bör vi utgå ifrån? Har läst dåligt om ön, "centrum"?
Tack på förhand!
25 okt. 2010 13:40
Hej Muumi
Då kommer vi inte att bo långt ifrån varandra, vi bor på Mutiara Bureau Beach som ligger bredvid
Affe
Av Muumi
25 okt. 2010 15:04
Citerat från kustaffe:
Hej Muumi
Då kommer vi inte att bo långt ifrån varandra, vi bor på Mutiara Bureau Beach som ligger bredvid
Affe
Hej!
Och, vilka är "vi"? Hur och när tar ni er dit?
Det vore roligt att veta lite mer. Vi är alltid öppna för nya bekantskap.
Vi är: min man 60år, vår dotter 36år och jag 58år.
Väntar att du hör av dig om intresse finns.
Muumi