Makadi Bay - är det rätt ställe för oss?

Av Lenam
22 sep. 2009 18:10
Visningar: 3148
Har idag bokat en resa till Makadi Bay, ska bo på ett hotell som heter Sunrise Royal Makadi, all inclusive. Vi vill sola, bada, SNORKLA och äta gott. Det har sagts att man kan snorkla precis nedanför hoteller för att korallrevet ligger så nära stranden. Finns det någon som varit där och kan säga JAA, detta är rätt ställe för oss. Snorklingen är viktig.
22 sep. 2009 19:02
Vi har varit i Egypten nio gånger men har inte bott på just detta hotellet men det stämmer helt klart att korallreven ligger inte speciellt långt ut och tar man en av båtarna som gör en dagstur ut till de större reven upplever man naturligtvis mycket mer. Vackert är det i Röda havet
Lycka till
Affe
Av Mialill
23 sep. 2009 09:27
Vi var till Hurghada i februari i år. Där bodde vi på Apollos Arabia Azur Resort och där kunde man snorkla precis utanför hotellet. Det var som en lång konstgjord halvö ut i havet, och ute på den var solstolar och en av alla restauranger. Det var stegar ner och det var bara att klättra ner och lägga sig och titta på fullt med fiskar, bla Drakfisk!! Smidigt att slippa ta båt ut. Önskar er en trevlig resa!
Av Mizan
31 jan. 2010 20:58
Kom precis hem från Makadi Bay... bodde på ett annat res sea hotel som heter Makadi Place... snorklingen i Makadi bay e helt fantastisk !!! Korallrevet ligger precis vid stranden. Så jag måste nog säga JAAAA detta e rätt ställe för er..:)
Av Mizan
31 jan. 2010 20:59
Obs du behöver inte ta nån båt eller nått det e bara att traska i o simma iväg o njuuuuta av alla vackra fiskar.
3 feb. 2010 11:21
Hej
Bodde på Makadi Palace 2007 och snorklingen var fantastisk, faktiskt bättre än på den arrangerade heldagsutflykten där man åkte ut på havet för att nå fina rev.
Tror inte du blir missnöjd.
29 mars 2010 16:52
Ni är helt rätt ute =)! Vi bodde på Makadi Palace i 2 veckor i somras och ska dit en vecka till nu i slutet av april. En av de stora anledningarna till att vi återvänder dit är för att det är en helt fantastisk upplevelse att snorkla i husreven som finns utanför hotellen i Makadi bay. Min sambo har dykt och snorklat lite överallt i världen och han säger att snorklingen är svårslagen här. Jag är beredd att tro honom =)! Att det sedan är fantastiska hotell med all tänkbar lyx för en trött själ gör ju inte saken sämre =).