Magproblem?

Av Eva_a
10 okt. 2008 19:00
Visningar: 889
Funderar på att ta en sista minuten till DR och i så fall boka ett all inclusive hotell. Hur är det med maten? Klarar man magen eller blir man dålig? Tänkte att det kanske är lite säkrare med all inclusive hotell. Har väldigt dåliga erfarenheter från Tunisien så åker hellre till ett land där maten är bra än får halva semestern förstörd.
10 okt. 2008 20:57
Min mamma var på DR för några år sen på ett fint all inclusive hotell och kom hem och var rejält dålig i magen länge efteråt, så var försiktig. Skulle du bli dålig så får du susa in på ett lokalt apotek o säga att du är dålig i magen så får du säkert en dunderkur medicin ;-)
Av Gatito
15 okt. 2008 21:59
Jag köpte tabletter på apoteket här hemma som man ska ta några ggr per dag innan och under resan. Jag hade inga problem. Ändå åt jag kyckling, fisk och sallad på "syltor" i DR. De har jättegoda fisk- och skaldjursrätter! För att hålla magen i schack kan man ju alltid ta sig en Mamajuana då och då...;-)
Trevlig resa!
Leif
Av Charina
16 okt. 2008 12:43
Jag äter ju hellre på nån "sylta" på stan än käkar nån allinclusivebuffe som stått framdukad o hostad på i flera timmar *urk*
Dessutom så gynnar inte detta de lokala restaurangerna särskilt mycket.
Av Energi
16 okt. 2008 12:55
Vi klarade oss helt kanon och hörde ingen annan som blivit dålig när vi var där. Ta All Inclusive för restaurangerna är inte dom bästa där.