Madrid

Av Mamia
23 apr. 2017 15:37
Visningar: 809
Jag tänkte att nästa weekendresa skulle gå till Madrid. Är inte fotbollsintresserad, men undrar vad man inte bör missa och var det är bäst/finast att bo?
Av Asok
27 apr. 2017 22:14
Jag bodde mitt i stan på ett litet hotell mitt på gågatab Christina tror jag det hette - enkelt men rent o eget badrum för ca 400/natt. Frukost åts på stan. Tog en guidad stadstur med New Europe Sandemans för att få en känsla av stan. Bästa är att bara promenera runt o njuta - många små barer o restauranger med fantastisk mat.
9 maj 2017 23:25
Madrid är en rolig stad. Jag gillar ju att "flyta med i den stora stadspulsen" så att bo mitt på Gran Via och öppna dörrarna och kolla ut över gröten var en fröjd och var precis det jag sökte. Mitt i pulsen. Rastro marknaden på söndag morgon om man är där då är kul om man gillar loppis. Retiro parken och fina museum. Ta linbanan från stan ut på landet. Helt klart värt en trip tyckte vi. En fantastisk saluhall där du kan köpa små rätter vid olika bås och drickat i annat bås var ett underbart ställe. Churros och doppa i tjock chokladdryck är en annan. Ja Madrid... där kan man spendera tid utan problem. Oavsett om man gillar maränger eller inte. ( Real Madrid ) =)
Av Annl
14 maj 2017 12:36
En utflykt till den gamla huvudstaden Toledo är också spännande.