Lugna stränder på Sri lanka??

Av Fiaff73
4 maj 2016 07:01
Visningar: 2143
Vi ska tillbringa hela jan nästa år på denna fantastiska ö. Vi ska resa lätt o resa runt en del, först till Kalpytia ( maken kitesurfar) men sedan undrar jag.. Vi hade som många andra tänkt ta Hikkaduwa, Unawatuna, Kogalla, Mirissa m.m. Men det verkar som om det är väldigt exploaterat!!?? Vet ngn några fina palmkantade stränder utan massa hotell och lite turister på västkusten??? Bentota verkar ha fantastiska stränder?? Är bästa snorklingen i Hikkaduwa? Negombo inget att ha?? Kan man shoppa billiga kläder i Colombo eller finns det på fler ställen så man kan skippa Colombo?? Tusen tack för svar!!
Av Gevalia
4 maj 2016 10:02
Tangalle har fina stränder, vissa med höga vågor. Mycket är oexploaterat här. Om du har tur kommer en stor havssköldpadda upp och lägger ägg.
Lonely beach resort är mitt boendetips.
Colombo är perfekt för shopping. Minns ej namnet på butikerna , men snygga kläder tillverkade lokalt finns på flera ställen.
Barefoot för bra produkter ,miljövänligt och lokalproducerat.
Whitehouse residense är mitt boendetips. 4* rent snyggt och trevligt. Transfer till flyg om så önskas.
Trevlig resa!
Av Moltas
4 maj 2016 15:01
Jag tycker du/ni kan avstå Bentota. Tangalle är perfekt.
Vi bodde på https://www.agoda.com/sv-se/moonstone-villas/hotel/tangalle-lk.html?checkin=2016-05-13&los=1&adults=2&rooms=1&cid=1410193&tag=b9f10e06-ac92-4092-bc67-bf2573dc0905&searchrequestid=18e61be3-bb62-4e4c-a781-b13fb477047a
Inte direkt på stranden och vägen som ska passeras är trafikerad men stranden lite skyddad och de värsta vågorna dämpas, samt att man inte behöver trängas.
God mat och skönt med pool efter en dag på upptäcksfärd.

//M