Lowcostholiday-never again!

Av Berguv
19 juli 2013 13:17
Visningar: 2815
Min dotter är just nu i Costa Brava och har skrivit följande till mig:

Hej! Vi är två tjejer som bokade en resa med lowcost holidays eftersom de erbjöd de absolut lägsta priserna. Vi befinner oss just nu på var semesterort och allt har varit kaos. Redan innan vi kom hit rörde det ihop sig med bagaget och de lovade att återkomma men gjorde aldrig det. Vi ringde tillbaka två dagar senare och då fanns det ingen information om att vi ringt eller någonting så vi fick börja om från början och det visade sig att de drog 150 kronor för mycket för bagaget. Vi betalade dyra pengar för transfer buss som väl på plats släppte av oss på en parkering eftersom de inte visste var vårt hotell låg. När vi till slut hittade hotellet började ett nytt kaos. Det fanns ingen aircondition överhuvudtaget, inte ens en fläkt, endast ett litet fönster att öppna som dessutom var trasigt och ett mer lyhört rum får man leta efter. Hål i taket ovanför duschen och mögel på duschslangen är heller inget vidare. Vi ringde till Lowcost holidays för att be om ett annat hotell eller möjligheten att bli ombokade och de sa att de skulle ringa tillbaka, men ännu en gång återkom dom aldrig. Totalt ignorerade oss. Vi ringde upp dagen efter och ännu en gång fanns det ingen information om att vi hade ringt så da fick vi börja om från början igen och de skulle ringa upp. Men resultatet blev att de inte kunde göra någonting eftersom det går genom tre parter, så boka aldrig med lowcost holidays för om det blir problem är det omöjligt att få det fixat! Priserna är de lägsta, därför kan man kolla hemsidan for att se men boka direkt via flygbolagets hemsida eller hotellets hemsida så slipper man problem. Vi känner oss enormt besvikna då vi ändå betalde en hel del for hotellet och lowcost holidays inte har hjälpt oss ett dugg eller ens bemött oss trevligt. Vi har behövt betala för telefon att ringa och internet för att mejla dom. Aldrig mer lowcost holidays!!
Av Gevalia
19 juli 2013 21:23
Vet inte om din dotter bara hade otur, men då jag var till Egypten (Sharm el Sheik) i januari -11 fick jag det jag betalat för. Billigt dessutom. ca 1500 kr för 3* hotell med halvpension i en vecka, transfer t.o.r i privat bil. Samma sak då jag o maken bokade en vecka på Kreta all inkl. förra sommaren. Allt fungerade perfekt.
Av Daquiri
19 juli 2013 22:08
Har bokat flera gånger med lowcost och det har fungerat bra. När vi var i Turkiet fick vi problem med transfern och det ordnade lowcost med bravur. B la ringde dem till företaget i Turkiet som stog för transfern och spelade in det samtalet som gick ut på att om dem inte hämtade oss fick vi ta en taxi till flygplatsen och dem fick betala. Transfern var på plats nästa dag precis som det var bestämt från början.
20 juli 2013 00:39
Kanske är att märka ord - men varför skriver din dotter till dig som att hon inte känner dig? "Hej! Vi är två tjejer..."? Jag frågar för att det så ofta är folk som gör falska inlägg här.
21 juli 2013 16:51
Har aldrig bokat hela resan genom lowcostholidays men boende har vi bokat ett flertal gånger utan problem,vi kanske haft tur men det har alltid funkat för oss och oavsett vilken vi köpt boendet av så har vi fixat de få problem vi haft direkt med personalen på hotellet.

Oavsett om man åker charter eller enbart bokar boendet så är det som sagt oftast lättast att framföra klagomål till hotellpersonalen det är ju trots allt dom som ska fixa problemen vare sig du som kund eller din "mellanhand" i detta fall lowcostholidays framför bristerna.
Bosse.
25 nov. 2013 19:28
Jag åkte med Lowcost till Torremolinos i Spanien maj2013. Allt var toppen! Väldigt billigt så jag var lite misstänksam, men som sagt toppen! Vi har bokat vinterresa nu för bolaget är typ billigast. /Madde