London med tonåringar

15 aug. 2019 10:29
Visningar: 873
Jag ska åka till London nästa vår med mina barn, 17 och 15 år. De åker för första gången, och jag har bara varit där som 16-åring.
Vad har ni för tips? Vi kommer ta en dag till Harry Potter - museum, sen vet jag egentligen inte mer.
Hotell? Aktiviteter? Ge mig allt ni har!
Av Asok
15 aug. 2019 16:01
Shopping i Camden Market kanske?

London Dungeon kanske kan vara kul

Afternoon tea

Båttur på Themsen

Har bott på Euro Hotel samt George hotel i Cartwright Gardens de har 3-bäddsrum. Då har ni nära till Euston där tåget går till Watford Junction för bussen till HP-museumet.
Av Helen69
16 aug. 2019 21:37
Finns mycket att se och göra i London. Det beror lite på vad ni har för intresse? Shopping, museums, musicals? Finns hoho bussar som man kan åka runt och se de flesta turistattraktioner. Man ska inte missar Trafalgar Square, St Pauls katedral, tower of London, London eye ( fin utsikt) Buckingham Palace och changing of the guard. Covent garden. äta på en english pub ( helst fish and chips), afternoon tea, Harrods, Oxford st , det finns så mycket! Sist vi åkte till London stannade vi på en Premier Inn ( billig hotell kedja) som var central och nära Tunnelbanan. Har bott också på Svenska Sjömanskyrkan som hyra ut rum.
18 aug. 2019 19:32
Tack Helena69! Jag vet inte riktigt vad vi ska rikta in oss på, det är ju som du säger - det finns så mycket. Därför är jag så tacksam för alla tips!
21 aug. 2019 20:01
Finns som sagt väldigt mycket att göra! Bästa sättet att ta sig runt i centrala London är absolut med cykel. Finns att hyra lite varstans i stan. Enkelt och smidigt samt att det är relativt billigt. Plus att ni hinner se så mycket av stan.