London med barn?

Av Curacao
29 juni 2016 19:59
Visningar: 1948
Hej,

Jag skulle vilja åka på en weekendresa till London med mina barn som är 7 och 9,5 år gamla. Är de för små eller finns det mycket att se och göra för barn I den åldern?

Funderar på Harry Potter-parken? Hur lång tid tar det att ta sig dit?
7 juli 2016 11:23
Nej det finns massor att göra för barn i alla åldrar.

Harry Potter måste du boka i förväg antingen själv (och ta pendeltåget från Euston ut till busstransfern till studion) eller med paketresa med buss men det sistnämnda är dyrare och du kan hamna i trafikstockning så du inte hinner se allt när ni är framme.

Hade jag bara en helg så hade jag struntat i Harry om barnen inte är galna i honom. Det går att besöka en Potter-butik på Kings Cross stationen eftersom den spelar en roll i böckerna. Man kan se hans påhittade plattform utanför butiken.

Jag har skrivit ett helt blogginlägg om London med barn: https://barabrittiskt.wordpress.com/2014/09/20/london-for-familjer/

Naturhistoriska och Science Museum tror jag dina barn skulle gilla och likaså att strosa runt i Covent Garden med sina galna uppträdanden och familjevänliga restauranger.

London Eye (köp gärna biljetter på nätet i förväg) är kul om de gillar höjder och i närheten finns en stor spelhall och annat. Hamleys gigantiska leksaksvaruhus är också ett måste...

Åk! :)
15 juli 2016 09:59
Jag kan tipsa om ett oerhört fräscht och prisvärt lägenhetshotell med fantastiskt bra läge, mellan Trafalgar Square, Covent Garden och Themsen, med gångavstånd till Leicester Sq, Buckingham, London Eye och Piccadilly. Vi var där i våras med våra barn i samma ålder som dina. För mer information och bilder, www.bortabramenhemma.blogspot.se