London i December

Av Cecw
28 juni 2016 01:51
Visningar: 746
Jag och min sambo (20 & 23 år) ska åka till London 8-11 (tors-sön) December. Ingen av oss har varit där förr, vad får man inte missa?

vi behöver tips på allt! Bra områden att bo i, matställen, sevärdheter, nöjen, affärer.. Allt! Ös oss med tips! :)
28 juni 2016 09:42
När det gäller boende så tycker jag att bara det är nära till en tunnelbanestation så spelar det inte så stor roll. Det beror förstås också på er budget, men jag kan tycka att det känns mera värt att bo längre bort och få det lite billigare.

Eftersom ni kommer vara där i vinter så MÅSTE ni besöka Winter Wonderland i Hyde Park. Det är en marknad och nöjespark med jultema och inträdet är gratis. Hur charmigt som helst :)
28 juni 2016 12:01
Gillar ni att göra som många andra d v s vara "superturistiga" så är även Covent Garden i juletid juligt och fint. Drick MULLED WINE från stånd på gatan.

Gillar ni film- och filmattiraljer så finns Forbidden Planet https://forbiddenplanet.com/
Av Cattta
28 juni 2016 19:45
Hej
om ni gillar "Harry Potter", så rekommenderar jag varmt studion norr om London. Bokas endast på nätet långt i förväg. Madame Toussou och London eye är riktigt dyra turistfällor. Towern om ni är intresserade av historia och naturhistoriska museet särskilt dinosaurieavdelningen. Sedan är det väldigt fint utmed Themsen från Westminister bridge vid Big Ben.
Billig shopping på Primark.
28 juni 2016 20:32
Jag kommer att vara där samma datum! :) Åker dock till London regelbundet och detta blir 3:e gången i år.
Jag har ett favorithotell som jag alltid återkommer tilll: Pullman St Pancras. det kostar en del, men är värt varenda krona.
Har rest och reser extremt mycket och detta är ett av de allra bästa hotellen som jag någonsin bott på världen över.
Tänker passa på att se 2 musikaler som jag vill se men inte hunnit med än, och annars bara äta gott och ha det mysigt. Hoppas ni får en härlig resa!
7 juli 2016 11:27
Citerat från Cattta:
"Hej
Madame Toussou och London eye är riktigt dyra turistfällor. "

Håller helt med om Madame Tussauds men London Eye i skymningen är närmast romantiskt och vyn över parlamentet vacker.

Personligen gillar jag båtturen till Greenwich (man kan ta sig tillbaka med tunnelbana eller om man vill se mer, förarlösa DLR genom Docklands). Man får se mycket till humoristiska kommentarer och Greenwich har mysiga pubar och kul marknad när man kommer fram.

Camden Market är marknaden med allt möjligt knasigt, Borough Market är för den som älskar mat. Spittalfields har också roliga saker på sin...

Gillar man muséer så är British Museum (de mumifierade katterna!) och Museum of London mina favoriter men det finns massor. .