London city airport - heathrow / byte av flygplats

16 apr. 2013 12:06
Visningar: 2514
Ska till miami och sedan vidare till Sydamerika. Mellanlandar i London kl 09.00 på en lördag (närmare bestämt London cityairport). Sedan upptäckte jag att jag måste byta flygplats till heathrow...planet därifrån lyfter 12.15. Ringde travellink som jag beställde resan av och de sa att det är möjligt att hinna på 3 timmar. ÄR det ens möjligt???? sjukt nervös..
16 apr. 2013 18:02
Hej!
Jag har aldrig gjort bytt själv, men om du kollar journey planner, så verkar resan mellan de två flygplatserna ta 1,5 tim.

http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en

Jag gjorde bara en uppskattning eftersom jag inte visste vilka flygbolag resp terminaler det handlar om.

Om du har bokat resan som EN resa så brukar de inte sälja resor med byten som normalt inte är möjliga. M a o det borde gå.
16 apr. 2013 22:43
Citerat från nisse2ears:
Hej!
Jag har aldrig gjort bytt själv, men om du kollar journey planner, så verkar resan mellan de två flygplatserna ta 1,5 tim.

http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en

Jag gjorde bara en uppskattning eftersom jag inte visste vilka flygbolag resp terminaler det handlar om.

Om du har bokat resan som EN resa så brukar de inte sälja resor med byten som normalt inte är möjliga. M a o det borde gå.
Jag tycker också det vore rätt logiskt att hinna! Bör ju inte ta mer än 1½ timme i alla fall. Det är väl det där att kanske inte få ut väskorna i tid, om planet från arlanda är försenat.. allt runt om. Går allt bra, så hinner jag säkert. Men jag harju absolut inte tid med massa krångel!

Har du förresten någon aning hur det är att checka in i förväg online? Skulle det underlätta? Eller är det menlöst med rtanke på att jag ändå ska checka in en väska. Försöker komma på allt för att spara tid. T.ex köpa tågbiljetter så jag har dem när jag åker. Så jag slipper göra det i London.
17 feb. 2014 13:46
Hej Lianemilia, hur gick den med din resa via london-miami-sydamerika?
Jag frågar den den här eftersom jag kommer att resa på samma sätt du reste och har 3 timmar att bytta flygplats så jag vill veta att den här funkar.
22 jan. 2020 17:11
Hej,

Jag är också nyfiken på hur det gick för er båda som hade anslutning mellan flygplatserna? Jag har samma situation på ett kommande flyg (3 h 5 m mellan flygen).