Lätt rörelsehindrad på Kanarieöarna?

25 nov. 2013 19:22
Visningar: 836
Jag råkade ut för en olycka för ca en månad sedan så nu är jag gipsad från foten upp till knävecket och hoppar på kryckor. Kommer troligtvis inte att vara fullt återställd före sommaren.

Strax före olyckan var jag på väg att boka en resa till Thailand i februari, den resan får vänta till foten är bra, men jag vill ändå inte stanna hemma. Har börjat tänka på att boka Kanarieöarna istället, men jag osäker på vilken av öarna som fungerar bäst. Jag har bara varit på Teneriffa (Playa De Las Americas) och Fuerteventura (Corralejo), båda dom orterna känns som att man skulle kunna klara av dom och få en bra semester även med en fotskada.

Men hur ser det ut på andra orter?
Vilka av turistorterna är lättast för rörelsehindrade?
Av Marilcj
26 nov. 2013 09:07
En kompis kom precis hem ifrån Las Palmas, bott på Hotel Orquidea och det är 3 gången tror jag som de är där.
Anledningen till att de valt just att åka dit är att hon åker med jobb och då har de både nån med rullstol och några med andra funktionshinder och just där funkar allt bra, de kan ge sig ut och se saker och de bor bra på handikappanpassat hotell.

Har själv aldrig varit där men när man nämt det är det många som säger att det är bra om man har någon form av funktionshinder.
26 nov. 2013 14:52
Tack för svaret!

Vad det gäller hotell så tror jag att jag klarar de flesta hotellen, har det hiss så är det en stor fördel men eftersom jag bor på andra våningen utan hiss så jag har vant mig vid att hoppa upp och ner för trappor! =)