Las Vegas boende med barn i juni?

7 maj 2019 22:28
Visningar: 249
Jag, min man och våra barn på 6 och 9 år ska stanna två nätter i LV i slutet av juni. Barnen älskar att bada. Var ska vi bo?
9 maj 2019 15:27
Vi ska till LV för första gången i juni även vi. Vi har bokat Tahiti Village strax söder om the Strip. Granne med Premium Outlets:). Jag kan ju inte säga något om det än, men även vi åker med badglada barn och tyckte att detta verkade bra!
9 maj 2019 22:04
Tack för ditt tips, jag ska kolla in det. Hur många nätter stannar ni? Vad har ni planerat att göra i LV?
10 maj 2019 06:18
Vi ska också till Las Vegas i sommar. Vi har bokat Circus Circus, vet inte om det är bra eller inte men det finns både pool och vattenrutchkanor och karuseller där. Har läst att det är lite slitet så vi får väl se hur det är :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
10 maj 2019 09:15
Vi stannar fyra nätter i LV innan vi ska vidare till Grand Canyon North Rim. Vi är då mitt i vår resa och tänkte passa på att softa lite. Hänga vid poolen. Shoppa (mina barn är snäppet äldre än dina och 12-åringen längtar till outleten!). Besöka Hoover dam kanske. Och the Strip nån kväll så klart. Äta buffé har jag förstått att man ska göra i LV;)!

Tänker att utflykt med bilen eller shopping kommer att vara ganska bra att ta till för att undvika solen och värmen mitt på dagen. Det är nog en ganska överhängande risk att det kommer att vara sjukt varmt så vi får väl se vad som funkar för alla:).
10 maj 2019 10:00
Vi har också vårt Las Vegas- besök som ett stopp före Gran Canyon. Har ni bokat något boende där än?
Jag känner som du att man får se hur varmt det är men det är nog en god idé att undvika solen mitt på dagen och då är ju shopping bra.
Har du fått något bra tips på något särskilt hotell för buffe?
10 maj 2019 10:56 (redigerad)
Ja, vi har bokat boende i Grand Canyon - för över ett år sedan:D. Faktum är att hela vår resa är planerad utifrån just det boendet! Vi har bokat en stuga på North Rim Lodge, ett ställe som funnits med på önskelistan några år. Men detta är alltså i den norra delen av canyonen. Jag gissar att ni har siktet inställt på södra rimmen eller kanske västra, om ni ska vidare till San Diego (som jag läste i en annan tråd)?

Har tyvärr inga tips om bra ställen för buffé - men tror att det finns på vart och vartannat hotell. Vet att någon nämnde Planet Hollywood som ett bra alternativ, men jag minns inte vem eller varför, så ta det med en nypa salt. Kanske någon här på RG har bra tips att komma med:)?
Av Birgere
10 maj 2019 15:41
LV är ett perfekt ställa att boka rum via HotWire.
Vi brukar hitta rum hos dom stora kända hotellen på strippen från typ $25 + resort fee o uppåt om man bokar inte allt för långt innan.
10 maj 2019 22:58
Hakar på Birgere lite nu, prova HotWire!
Vet inte när exakt ni ska åka men vi var där i maj för 2 år sedan och hade inte en dag under 37-40 grader! Så bra hotellpooler är ett måste tänker jag.
Glöm inte det där med resort fee, det kan i stort sätt kosta lika mycket som rummet.
11 maj 2019 10:13
De gånger vi varit där under sommaren har vi prioriterat hotellets badområde då tempen under dagen kan nå häftiga 40+. På Signature@ MGM har du tillgång till MGMs bad (bäst i LV), samtidigt "lägenhetsaktiga rum" med micro, platta och kyl...
Av Lotta29
15 maj 2019 20:38
Ja ta ett hotell med bra pool, när vi var där var det 45 grader varmt, gick inte att vistas i solen på dagen så vi låg i poolen.