Las vegas åldersgräns....?

16 okt. 2014 15:12
Visningar: 1728
Hejsan!

Vi är en familj 2 vuxna 2 barn på 14 och 11 , som ska till Las Vegas bl.a. I februari 2015.
Vi hade tänkt åka upp i stratosphere tower, det finns en lounge nivå 107
som har happy our mellan 16:00-19:00, de har även små rätter osv, vi tänkte
Äta där och har nu en fråga? FÅR barnen följa med in på en sådan Lounge
Tror ni, vet att man måste vara 21år ,men det kanske bara är när man beställer alkohol? När hela familjen går på ett matställe/bar är det ok att man har sina barn med sig? Mvh Therese
Av Peter_o
18 okt. 2014 18:51
Ni får i alla fall inte sitta i baren, men på bilden jag hittade finns det en bar mitt i rummet, men små bord bredvid.
Men de har ju så många matställen i huset att jag kanske hittat fel.

/PeterO
Av Marulk
18 okt. 2014 22:07
Osäker på hur det kan vara just på denna restaurang, har du sökt på web sida?
Vet bara att vi blev nekade att äta på en restaurang bredvid Treasure Island, trots att det såg barnvänligt ut (till skillnad mot just showen TI). Vår son då 9. Nog värt att kolla upp först, trist behöva vända i dörren när man är hungrig
21 okt. 2014 21:12
Tack för era svar, jag kunde inte hitta något på hemsidan, men får väl maila
Till dom, så man vet innan.....:-),
Av Ales
22 okt. 2014 18:51
Hej,
Snälla skriv ner svaret, vi åker också i feb och med två barn 10 och 8:)
roligt att få höra hur ni planerat.
:)
Leila
30 okt. 2014 15:52
Vi bodde på Stratosphere och där var det ingen kontroll när man skulle gå in på själva hotellet trots att man gick igenom alla spelautomater (som det också är 21-års gräns på?) Restaurangen åt vi dock inte på, så där har jag inte ett konkret svar. När vi däremot skulle in på en restaurang utanför Las Vegas som också hade spelautomater först så stod en vakt utanför dörren och ville se ID. När mina föräldrar och min bror reste i Las Vegas förra året blev han nekad att gå igenom spelautomaterna, då var han 14 år. Så det verkar vara olika hårt på olika ställen.
4 nov. 2014 08:28
Då undrar jag om någon vet om barnen får vistas på hotellens badområden, våra blev nekade i Atlantic city då där serverades alkohol i badlandet då fick ingen under 21 år vara där, trist då barnen hade sett framemot att bada. Vi åker till Las Vegas i juni o kollar nu efter bra hotell, någon som kan rekommendera något?
4 nov. 2014 09:40
Om jag mins rätt så var områdena med spelautomater avgränsade med markeringar i golvet och minderåriga får gå på gångarna men inte in bland automaterna, vi hade inte barn med så funderade inte så mycket på sådant.

Vi bodde På Madalay Bay, ett fantastiskt poolområde med vågmaskin forsar mm. som ett äventyrsbad, det fanns ytterligare ett poolområde som dock var stängt vid vårt besök, där fanns definitivt minderåriga, här är lite bilder från just poolområdet och även rummet och utsikten över "stripen" mm. http://foto.floridasidan.se/#!album-12-4

Fanns visst en bild som visar att barna under 12 måste ses efter av vuxen så barn är välkomna om de inte ändrat på det, http://foto.floridasidan.se/#!album-12-35