Las Arenas

12 okt. 2009 18:55
Visningar: 384
Jag har beställt hotell på Mallorca om 2 veckor, det heter Las Arenas och ligger i Can Pastilla.
Någon som varit där?
20 okt. 2009 14:14
Hej Schelenen!

Oj oj....jag har VARIT där...1970-1973, samt 1980-1982 SAMT var där o hälsade på i maj detta år!

Hotellet ligger perfekt vid början av Playa del Palma strand....och sen räcker den sig långt långt bort mot Arenal.
Hotellet ligger oxå precis rätt över vid Marinan. Det är placerat vid en genomfartsgata, Titi Livio, och väljer du ta till vänster,
kommer du snabbt ut till huvudgatan där alla bussar till Palma går.

Jag har ju i runda slängar bott på hotellet perioder på 39 år (herregud....jag är snart 46 år...så första gången var jag bara 7 år....och upplevde hotellet som ett palats!!!)

I maj i våras så beslöt jag mig för att ta min familj med mig och besöka mitt "barndomshotell" och mallorca för första gången igen på
27 år!
Ön var ännu vackrare än jag mindes och med spänning åkter jag till Can Pastilla för att uppleva mina barndomsminnen....var spiksäker på att kanske inte ens hotellet skulle finnas kvar...MEN!!! Det fanns kvar och hette det samma som förut....dock hade jag inte kunnat hitta hotellet då de skriver LasArenes i sin email!

Det var mycket fräscht renoverat och snyggt....jag hade verkligen inte väntat mig detta! Nu bodde vi uppe i Alcudia så vi tog ju inte in på hotellet och jag kan därför inte uttala mig om standarden på rum eller service....men jag är rätt övertygad om att det är helt ok!

Du får mycket gärna berätta för mig när du kommit hem om hur du upplevde hotellet....jag planerar nämligen åka tillbaka dit i slutet av maj nästa år....och BO där oxå då!

Jag kan rekomendera hotellet å det varmaste....men som sagt....för mig är det mycket nostalgi...mötte bland annat min första rejäla tonårskärlek på det hotellt....hisspojken Manolo!!

Ha en underbar o skön semester!

Zannegirl