Langkawi/Malaysia ensam tjej

5 sep. 2012 15:35
Visningar: 980
Hej,
Jag sitter och planerar en resa till KL/Langkawi i vinter. Jag har tänkt åka ensam eftersom jag inte får med mig någon kompis. Är det någon som vet hur det är att resa ensam tjej där? Har en del resvana sedan tidigare, men tänkte ändå kolla om någon vet lite om läget.

Tack på förhand!
5 sep. 2012 16:33
Hej!

Att resa till Langkawi som ensam tjej är inga problem alls!...åka bara och njut :-)
Om du känner för det så har du även den Thailändksa ön Koh Lipe bara 1h bort med speedboat.

Trevlig resa/Muangthai
5 sep. 2012 17:41
Tack!! Hade naturligtvis tänkt åka till Koh Lipe också efter allt gott jag läst om det här!
5 sep. 2012 18:15
Hej varit i malaysia en del,och jag känner mej väldigt trygg när jag är där,folket är trevligt,bussarna håller högre klass än i sverige,skulle inte oroa mej alls om jag var du,nått mindre farligt du ska tänka på om du ska ditt,är att ta med en tröja,för dom älskar nämligen köra med AC,bussar,bio,båtar.kan bli så satans kallt,sitta i en buss X antal timmar är inte roligt utan tröja :)//jonas
5 sep. 2012 18:20
Glömde säga det,men jag ska faktiskt ditt över nyår och 4 veckor fram,blir även en sväng till borneo om vädret vill.PS: om du har tid ska du åka till pangkor island på västra sidan,inte alls lika exploaterat,finns vilda hornbills som är lätta att se. ha det gott //jonas
5 sep. 2012 19:05
Tack igen, det låter utmärkt. Jag hade tänkt vara borta 3-4 veckor så jag har nog tid att åka till västra sidan också :)
5 sep. 2012 19:21
pangkor island ligger halvvägs mellan KL och langkawi,ingen omväg ditt inte,men vill du ha ännu mer oexploaterat ska du ta dej östra sidan malaysia.//jonas
Av Dagnyyy
12 sep. 2012 07:50
Hej!
inga probs att åka själv,,res & njut!
kan rek Borneo starkt, om du har tid..mycket kulturellt, djurliv,snorkling/dykning..

Trevlig resa!