Lägenhet New York

Av Staul
22 jan. 2010 12:22
Visningar: 1575
Är det någon som har hyrt lägenhet privat i New York. Hittade en sida craiglists.com. Det är privat uthyrare men det verkar lite skumt.
Har någon lite tips var man kan hyra lägenhet för 1 vecka?
22 jan. 2010 18:38
Jag hyrde inneboende en vecka genom Craigslist, och har även hyrt ut min egen lägenhet (på den tiden jag hade en) i NYC på liknande sätt. Det finns ett antal agenturer som hur ut möblerade - det är bara att söka på nätet. Du hittar det mesta på CL, o en del är inte seriöst - CL har en lista över hur du skall bete dig för att inte bli lurad, så läs den och se hur den överernsstämmer med de du vill kontakta. Jag kontaktade en massa och en del hörde inte av sig alls, men de som svarade på mitt andra och tredje mail gick jag vidare med. Jag skulle dessutom rekommendera att betala på plats, de som begär allt insatt på en gång är jag skeptisk till Men en viss handpenning kan man ju förstå att man måste punga ut med, annars riskerar de att bli av med inkomst för den veckan ifall du skulle vara en no-show. Att det är ägaren som hyr ut känns också viktigt, be att få uppgifter på namn och telefonnummer och kolla det gentemot white pages - finns inte personen kan ju även det vara skumt. Lycka till i alla fall - går det sämre kan du alltid bo på vandrarhem.

//BL
Av Inre
22 jan. 2010 22:08
Hej
I mars 2009 hyrde jag med min familj lägenhet i NY. Jag kollade på svenska kyrkans hemsida på uthyres. Där kan man hitta lägenheter att hyra. Det fungerade jättebra. Vi fick hyra en liten trea i Lower East Side. Mycket billigare och mysigare än att bo på hotell.
Lycka till
//Inre
Av Astroom
22 feb. 2010 15:38
airbnb.com är en bra sida som har ett stort utbud av lgh i alla prisklasser. Lycka till!