Ksamil,Saranda

Av Metted
26 juni 2015 13:00
Visningar: 5030
Hejsan!
Någon här inne som vet något om Ksamil/Saranda?
Vi vill gärna åka dit i augusti, jag och min sambo.Vi vill även besöka Korfu.

Vad är lättast och billigast? Att bo på Korfu och besöka Ksamil/ Saranda eller vice versa?Är det smidigast att åka charter eller man kan hitta boende på plats?
Några andra goda tips och ideer om Albanien?

Tacksam för all hjälp!
Av Bobbi
7 juli 2015 14:58
Hej har just varit på charterresa till Albanien och blev glatt överraskade av landet och alla vänliga personer där. Vi åkte med Apollo och då landar man på Korfu och åker snabbåt över till Saranda. Vill man själv åka över mellan öarna kostar ca 19€ enkel tur. Vi bodde i Saranda och det är mycket billigt överallt där (mat och dryck) Åkte taxi till Ksamil och det kostade 10€ enkel tur. Hyrde även jeep för en dag och det kostade 45€ . Körde runt och såg butrint, blå ögat och var även vid stranden Boch lite längre norrut. Mycket prisvärt att åka hit
Av Andush
7 juli 2015 17:07
Detta är exakt det jag och min flickvän kollat på dra nu i Augusti då svenska sommaren sviker! Vi tänker boka en vecka Charter på Korfu men lägga till ett par nätter i Ksamil/Saranda på eget bevåg så att säga. Verkar sjukt nice! Medelshavets "orörda" pärla?
Av Metted
24 juli 2015 17:40
Tack så mycket Bobbi för all info! Låter jättebra :)
3 aug. 2015 14:45
Finns fullt med privata boenden och hotell i både Ksamil och Saranda.

30-40€ natten för 4* hotell inkl frukost i Saranda
Av Annisf
5 aug. 2015 22:33
Hej! Vi var i saranda och ksamil förra sommaren. Hur bra som helst. Billigt, trevligt, god mat och fantastiska stränder. Vi flyg med norweigan till Korfu. Tog en taxi till hamnen och snabbåt över. Bokade hotell via booking i saranda. Tog bussen varje dag nästan till ksamil. Funkade jättebra. Rekommenderar verkligen Albanien. Vi hyrde även bil och åkte till andra stränder. Bodde sedan några dagar på Korfu innan vi åkte hem.
Av Yessie
4 mars 2018 21:01
Hej! Vi åker också till Albanien i sommar från Korfu. Om ni åkte nästan varje dag till ksamil är det inte bättre att bo där? Vi tänkte fyra nätter i Himara och tre i ksamil, tror ni att det är en bra uppdelning? Tack!
Av Annisf
4 mars 2018 22:07
Hej! Andra gången vi var i Albanien bodde vi 4 nätter i ksamil, jättebra! Finns både bra butik o restauranger.