Kroatien nu i september!

Av Desires
2 sep. 2020 14:49 (redigerad)
Visningar: 232
Vi brukar åka t Kroatien i september - som är den absolut skönaste tiden där! I år har vi skippat alla resor utomlands pga corona. (Har redan för många sjukdomar f att våga resa överhuvudtaget nu)
........Men för er som tänker resa t Kroatien i år kan ni titta in på mitt inlägg HÄR https://www.desires.se/?p=17 - om fina Split, pittoreska världsarvsstaden Trogir o vår favoritö VIS
(Vad jag ändå hört om Kroatien i år - gäller munskydd i affärer, även på många restauranger, plus att de är - precis som här hemma - extra noga med hygienen etc. på boendena. Och betydligt färre turister på stränder.)
3 sep. 2020 16:46
De senaste 24 timmarna har varit de värsta i Kroatien sedan corona-utbrottet med 369 nya fall och 3 avlidna. Dygnet före var det 311 nya fall och 4 avlidna. Alla åldrar har drabbats. Munskydd gäller överallt. Tänk på att regler och bestämmelser kan ändras väldigt fort t.ex. karantän osv. Åk till underbara Kroatien när det har lugnat sig.
Av Haniya
16 sep. 2021 14:55
Hej
Åkte ni eller någon annan till Kroatien?
Jag har tänkt o åka till Kroatien el Portugal nu i september. Men jag är osäkert hur vädret kommer det o bli och Hur Corona situationen är där och om de är låg säsong och om de finns turister där? tack för all svar som kan hjälpa mig att bestämma rätt inför en veckans resa..
16 sep. 2021 17:00
Hanya!
Om Du har möjlighet så vänta med Din resa. Sommaren har varit väldigt varm men nu börjar kvällarna bli kyliga. Tyvärr har Coronafallen ökat, igår 1835 nya, 7 avlidna och då ska man komma ihåg att befolkningen är hälften så stor som i Sverige. Många är inte vaccinerade, detta gäller även inom turist och serviceyrken. Munnskydd gäller t.om. i skolor.
Underbart land men som många andra hårt drabbade av Pademin och risken finns för nya resstriktioner.
Av Haniya
17 sep. 2021 17:12
Citerat från Lisanilsson:
Hanya!
Om Du har möjlighet så vänta med Din resa. Sommaren har varit väldigt varm men nu börjar kvällarna bli kyliga. Tyvärr har Coronafallen ökat, igår 1835 nya, 7 avlidna och då ska man komma ihåg att befolkningen är hälften så stor som i Sverige. Många är inte vaccinerade, detta gäller även inom turist och serviceyrken. Munnskydd gäller t.om. i skolor.
Underbart land men som många andra hårt drabbade av Pademin och risken finns för nya resstriktioner.
Tack för svaret, Av Desires, Verkligen snällt av dig