Kreta i oktober?

Av Trallle
9 juli 2008 20:05
Visningar: 27699
Är det någon som har någon erfarenhet av att fara till Kreta i slutet av oktober?
Vill gärna veta hur varmt det brukar vara osv..
Tack på förhand!
Av Lucas2-
12 juli 2008 00:13
Har en resa till Kreta vecka 41-42 för några år sedan. Jag bodde då strax utanför Rethymnon. Vädret var något växlande under de här veckorna.
Huvudsakligen var det soligt, men det var flera dagar då det småregnade på morgonen för att skina upp till lunch. Ett par riktiga regndagar med kraftig blåst var det också, Som mest nådde tempen upp till 25 grader. Badade huvudsakligen i hotellpoolen, men 2-3 dagar tillbringade vi på stranden och havsvattnet var behagligt varmt. Billigt att åka lokalbuss och det var bra turtäthet under dagtid .
Av Bengtar
12 juli 2008 09:18
Hej!
Jag var med familj v 44 häromåret. Vi fick behaglig svensk sommar en vecka.
Bodde i Panatinaikos som var riktigt bra!
I stället för att åka på organiserad bussutflykt till Samaria för dyra pengar hyrde jag en liten bil som vi for runt i fyra dagar.
(Det blev samma pris). Besökte alla badställen på västra delen av ön. Med bil hade vi friheten att välja, beroende på vind osv.
Elefonissi är en riktig höjdare! (se mitt album).
Kreta är inte bara bad, utan man har en fin antik historia som verkligen är sevärd!
Dessutom tycker jag det är vackert, framför allt i bergen....
V 44 är slutet på säsongen, så det är mycket "for sale", även whisky.
B
Av Tomla
12 juli 2008 13:28
Hej !!

Jag var på kreta förra året i oktober, vädret var kanon, 23 i vattnet, svensk sommar i luften och behagliga nätter :)
Men mycket hade stängt eftersom det var sista veckan på charter sesongen.

Hoppas du får det bra / T
Av Trallle
15 juli 2008 17:35
Okej tack till alla som skriver och berättar, det är jätteroligt att läsa och få sig en uppfattning.
Jag har varit på Kreta två gånger, sist var sista veckan i maj, då var vi i Rethymnon och bodde på hotell Bio. Jättefint ställe!
Till Kreta återvänder man absolut, bra stränder, fina människor och helt underbar mat!
Vi har dock inte beställt resan än, utan fortsätter att fundera vart, om det blir Kreta eller inte.

Fortsätt gärna skriva om era erfarenheter!
De är alltid välkomna!