Kreta

Av Kiiwii
9 juni 2010 09:48
Visningar: 542
Kunde inte låta bli! Har precis köpt en helt ospecad resa till Kreta! Har aldrig varit där förut och har inga förväntningar eftersom jag inte har en blekaste aning om vart vi hamnar...Spännande!
9 juni 2010 19:01
Kreta är härligt, du kommer säkert få en underbar semester där!!
Av Homeros
10 juni 2010 05:46
Gött....:) Ha det så underbart i solen!! Kreta är nice...
Av Penta
10 juni 2010 11:07
Det blir säkert bra, Kreta är en underbar ö. Har du möjlighet att hyra bil så ta en tur över på den sidan mot Libyska havet till, en hissnande färd.
Agia Galini är en liten oas och vem vet kanske du hamnar där. Hyr ni bil gör en en spännande resa till Lendas där läkekonstens gudinna sägs vara född "Hygea"
Hamnar ni i närheten av Chania ligger det nära till hands att besöka paradisbukten Elafonisi. Blir det i stället på den östra delen av ön typ Agios Nikolaos så ligger det nära till att besöka bergsbyn Kritsa som är känd för sina fina broderier och (dyra) stora dukar. Skulle ni ha turen att hamna i Rethymnon är det bara att gratulera, den gamla staden som klarade sig oskadd under kriget är underbar att prommenera i.

Lycka till och rapportera gärna var ni hamnade önskar Penta
Av Kiiwii
10 juni 2010 20:59
Jag är helt övertygad om att det blir bra! Dels att vi inte vet var vi hamnar (jag som brukar vilja ha stenkoll på allt, det känns riktigt skönt att bara ta det som det blir), maten -jag älskar grekisk mat, nytt ställe och nya intryck. Har en känsla av att det kommer bli fler resor dit eller i närheten....! Jag kommer att berätta vart vi hamnade och givetvis lägga in bilder!