Krabi området i januari

4 jan. 2019 14:31
Visningar: 379
Hej! Reser i slutet på januari till Ao nang, ska sedan vidare till Phi phi några dagar och åker sen tillbaka igen. Ni som har koll på Thailand, kommer det fortfarande vara mulet, regnigt och grått där då? Har det vart ovanligt dåligt väder i Thailand den här vintern? Tror ni det kommer hålla i sig hela denna ”torrperiod”? Jag har aldrig vart där och önskar mig verkligen en sol semester på stränderna med goda drinkar :(
Av Ben14
4 jan. 2019 15:06
Tyvärr när det gäller väder så går det väl aldrig att riktigt att veta hur det kommer att se ut. Dessutom är väl monsunklimatet som råder därnere extra svårt att förutse.. Min uppfattning är dock att vädret fram till ovädret denna vecka/helg har varit bra (?). Här kan de som befinner sig på plats gärna fylla i.

Jag ska själv ner till Phuket nästa vecka så självklart hoppas jag likt dig på sol:) Statistiskt sett så är ju januari inom torrperioden, dock inte den månad med minst nederbörd.
4 jan. 2019 17:40
Ja jag förstår! Varje gång sedan november när jag kollat vädret i appen (på iPhone) har det dock stått att det är molnigt med blixt... Och det har inte ändrats än, därför jag blivit lite orolig...
10 jan. 2019 10:29
Bara onödigt att kolla på de vanliga väderapparna, de stämmer inte. Vi har precis varit 16 dagar i södra Thailand på flera olika öar och hade mulet i tre dagar, detta i samband med stormen, annars sol och varmt!
12 jan. 2019 14:54
Hej, väderrapporterna stämmer aldrig. Varit i Thailand fyra gånger och varje gång står det regn regn och åter regn. Det kanske är molnigt någon/några dagar med en skur. Men mestadels är det alltid soligt, trots att det står regn i appen.

När jag var där för fem år sen så kollade jag väderappen i iPhone varje dag för att jämföra med verkligenhen. Jag var där under en månad, varje dag stod det regn i väderappen, på totalt en månad hade vi en eftermiddag med regn, resterande dagar var det sol.. detta var i januarimånad. Förstår din oro men jag kan lova dig till 100 % att du absolut inte behöver vara orolig för vädret.
13 jan. 2019 09:02
Tack så jätte mycket för svaren!! Känner mig inte alls lika orolig längre, ska bara njuta nu
13 jan. 2019 10:32
Gör det, jag åker i slutet av januari! Njut :)