Krabi - Koh Lipe - Langkawi, transporter mellan platserna?

2 okt. 2019 13:41 (redigerad)
Visningar: 318
Hej folk,

Blev lite spontan igår och bokade en resa till Thailand med sambon.
I Januari var vi i Thailand och uppdelat mellan Ao nang, koh lanta och Phi phi och i år tänkte vi ge oss på en liten ny resa med Langkawi som innehåll.

Följande plan ser ut såhär utspritt på 16 dagar under Januari månad.
Landar i Krabi och tar oss ner till Koh Lipe med beachtravel (som jag förstått fungerar bra)

Koh Lipe - 4 dagar
Langkawi - 4 dagar
Ao nang 4-5 dagar

Sedan flyger vi hem från Krabi.

Så nu till frågestunden, jag har försökt läsa mig till så mycket som möjligt men inte riktigt hittat dom svaren jag är ute efter.

Krabi flygplats till koh lipe med speed boat - Beachtravels, bästa alternativet?

Koh Lipe till Langkawi - vi kommer ta färjan, vart går den ifrån och vart anländer den i Langkawi?

Langkawi - vilka områden är bäst att bo i? och vad bör man inte missa i Langkawi?

Hur gör man med visum fram och tillbaka och vart löser man visum till Langkawi?

När vi sedan åker från Langkawi så vill vi på något sätt åka direkt upp till krabi/ao nang, går det utan att ta en övernattning på Koh lipe igen? alltså en direkt båttur eller liknande till ao nang/krabi?

Med vänliga hälsningar,
Joakim
3 okt. 2019 07:54
Hej, färjan till Langkawi går från Pattaya Beach till Telaga Hamnen,och du behöver inte visum till Malaysia. Enklaste väg tillbaks är ju att flyga via Kuala Lumpur till Krabi med Air Asia. Men ni har ju inte obegränsat med tid, så jag skulle hoppa Langkawi o ta någon ö emellan Lipe o Ao Nang, t.ex Lanta. Fin resa får du oavsett.
3 okt. 2019 13:11
Hej,

Ja vi bokade lite för impulsivt till thailand och tänkte att Langkawi inte är allt för långt men visar ju sig bli en hel del resande med den rutten.
Då vi tidigare varit på ao nang, phi phi lanta så vill vi ha något nytt på vägen att se så lanta går bort.

Vad tror ni om Koh muk och koh jum koh kradan, är det väldigt långt på dessa stället och är likt Lipe?
3 okt. 2019 13:26
Hej, vi har vart på Ngai- Muk- o Libong. Det är ju lugna små pärlor där man bara badar äter o slappar, dom är rätt lika. Jum vet vi inget om o Kradan ska vi ta till våren!