Köpa lägenhet i Spanien

Av Emh87
9 dec. 2015 22:02
Visningar: 960
Hejsan,

Finns det någon därute som är duktig på området? Eller rentav har en lägenhet vid medelhavet?

Spanien känns mest aktuellt pga. utbudet, språket, maten etc.
Men i Spanien är jag mer sugen på en utav Kanarieholmarna än tex. Mallorca eller Solkusten. Tankar kring det?

Någon som vet i vilken ände man börjar? Eller har andra tips och tricks?

Tack!
Av Felde
21 jan. 2016 14:25
är i process att köpa lägenhet i Nerja,

Flygpriser och restid är viktiga parametrar.

Åk ner och titta och se ifall du hittar något område som du gillar, sen bokar du upp en mäklare (be om tips) som hjälper dig titta på olika objekt.

Mäklarmarknaden i Spanien skiljer sig från Sverige, där det finns många objekt ute på marknaden men alla behöver inte finnas till salu. Det beror på att olika mäklare "lånar" annonser från varandra. Alla mäklare har tillgång till alla lägenheter. Så det räcker att du pratar med en mäklare och säger vilka du vill se.

Generellt så är Costa Blanca (Torrevieja bland annat) lägre priser än på Costa del Sol. Dvs du får "mer" för pengarna där.

kan tipsa om spanienforum.se med.

lycka till
Av Emh87
21 jan. 2016 19:50
Tack.
Matnyttig info!
26 apr. 2016 15:55
Sugen på att köpa eller hyra lägenhet i spanien eller är det något annat du letar efter?

Jag kan nog hjälpa dig med torrevieja området om du vill, du kanske redan känner till området? om du gör det så kanske du redan vet ungefär vart? jag kan hitta det du och din familj letar efter.

Har du några funderingar kan du höra av dig till mig på +34 645 095 419.

Med vänliga hälsningar

Robin Jakobsson.

PS: Det är massa som håller på byggs och säljs snabbt, ifall du är ute för att investera för en framtid vinst så kan jag visa dig de också! ha det så bra!

Robin Jakobsson +34 645 095 419. (Logga in för att se e-postadress)